  • 1. Data: 2005-01-11 15:36:01
    Temat: Straz gminna - mandat za szybkość
    Od: <m...@o...pl>

    Jak to jest za strażą?
    Czy straż gminna może uzywać fotoradarów i karać za przekroczenie prędkości?
    Czy jest to zgodne z dzisiejszym prawem?
    Słyszałem , ze straż nie ma za wielu praw co do kierowców.
    Chodzi o fotoradar straży gminnej wystawionym w nieoznakowanym cinquecento
    :))))))))) ---- w bagażniku przy otawrtej klapie :)))))

  • 2. Data: 2005-01-11 17:29:51
    Temat: Re: Straz gminna - mandat za szybkość
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    <m...@o...pl> napisał:

    >Czy straż gminna może uzywać fotoradarów i karać za przekroczenie prędkości?
    >Czy jest to zgodne z dzisiejszym prawem?
    3xTAK

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-01-11 17:52:51
    Od: " dada" <d...@g...pl>

    > 3xTAK
    >
    > Artur Golański

    piracie jeden. jezdzij zgodnie z przepisami!!!
    dada

  • 4. Data: 2005-01-11 18:21:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik " dada" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > piracie jeden. jezdzij zgodnie z przepisami!!!
    > dada

    Forma "jeździj" nie jest poprawnym wyrazeniem w jezyku polskim. Nalezy
    uzywac formy "jeźdź" jesli juz ma sie tendencje do pouczania innych i
    swietego oburzania sie.

    uklony, marekz

  • 5. Data: 2005-01-11 20:44:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " dada" <d...@g...pl> napisał:

    {ciach}

    Zanim włączysz się do dyskusji poczytaj netykietę przyda się !
    I na przyszłość kieruj listy do właściwego adresata !

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-01-11 21:57:47
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 16:36:01 +0100, m...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > Słyszałem , ze straż nie ma za wielu praw co do kierowców.
    > Chodzi o fotoradar straży gminnej wystawionym w nieoznakowanym cinquecento

    USTAWA
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    o strażach gminnych (miejskich).

    (Dz. U. z dnia 9 października 1997 r.)

    Art.12.
    1. Strażnik wykonując zadania, o których mowa w art. 10 i 11, ma prawo do:
    4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w
    trybie
    przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia,
    5) dokonywania czynności sprawdzających, kierowania wniosków o ukaranie do
    kolegium do spraw wykroczeń, oskarżania przed kolegium do spraw wykroczeń i
    wnoszenia środków odwoławczych - w trybie przewidzianym przepisami o
    postępowaniu w sprawach o wykroczenia,

    JanuszHr

  • 7. Data: 2005-01-12 12:48:33
    Od: <m...@o...pl>

    Dziekuje Panu Arturowi za ścisłą odpowiedź

    Co do odpowiedzi "nikogoś" o niku "dada"
    .....nie znam kierowcy, który nie przekroczył w życiu prędkości.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2005-01-12 13:31:34
    Od: <m...@o...pl>

    Oczywiście dziękuje Panu Januszowi
    Jarek

  • 9. Data: 2005-01-12 15:49:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    <m...@o...pl> napisał:

    >Dziekuje Panu Arturowi za ścisłą odpowiedź
    Wypadałoby w takim razie ją podać, co niniejszy czynię (w
    uzupełnieniu):

    § 17. 1. Strażnicy straży gminnych (miejskich) są uprawnieni do
    wykonywania czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego w odniesieniu
    do:
    1) kierujących pojazdami:
    a) niestosujących się do zakazu ruchu w obu kierunkach,
    b) niestosujących się do wskazań sygnalizacji świetlnej,
    c) przekraczających dozwoloną prędkość; [...]
    2. Czynności wskazane w ust. 1 pkt 1 lit. b i c wykonywane są przez
    strażników straży gminnych (miejskich) wyłącznie przy użyciu urządzeń
    samoczynnie rejestrujących przekroczenie dozwolonej prędkości lub
    niestosowanie się do wskazań sygnalizacji świetlnej.
    {rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego}

    P.S. Odpisuje się POD listem, a nie nad (to z netykiety)

    Artur Golański