  • 1. Data: 2009-10-14 09:32:35
    Temat: Stowarzyszenie - pracownicy
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Ustawa Prawo o Stowarzyszeniach:
    Art. 2.
    3. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków; do
    prowadzenia
    swych spraw może zatrudniać pracowników.

    Chodzi o interpretacje w/w artykułu. Czy członek zarządu stowarzyszenia może
    być zatrudniony w nim jako pracownik (umowa o prace zgodnie z Kodeksem
    Pracy), czy też jest zobligowany do pracy społecznej na rzecz stowarzyszenia
    i nie może być zatrudniony jako pracownik.
    Proszę o racjonalne wypowiedzi , jeżeli jest to możliwe to podanie podstawy
    prawnej.

  • 2. Data: 2009-10-14 13:58:45
    Temat: Re: Stowarzyszenie - pracownicy
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > stowarzyszenia i nie może być zatrudniony jako pracownik.
    > Proszę o racjonalne wypowiedzi , jeżeli jest to możliwe to podanie

    Jezeli statut stowarzyszenia ma zapis w takiej formie prawnej jw to moze byc
    np. tzw. prezes urzedujacy (czyli pracujacy) albo inne osoby (bez wzgledu na
    stanowiska czy przynaleznosc).
    Podstawa prawna to ustawa o stowarzyszeniach, statut stowarzyszenia oraz
    kodeks pracy,

  • 3. Data: 2009-10-14 14:05:30
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wzgledu na stanowiska czy przynaleznosc).
    > Podstawa prawna to ustawa o stowarzyszeniach, statut stowarzyszenia oraz

    Zapomnialbym i uchwala zarzadu :)

  • 4. Data: 2009-10-15 06:36:26
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapomnialbym i uchwala zarzadu :)

    No nie do końca. Na umieszczenie takiego zapisu w statucie to podobno jest
    wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 1992 r, na który powołują sie
    założyciele w Sądzie Rejestrowym, bo Prawo o Stowarzyszeniach nie przewiduje
    takiej możliwości.
    Mnie interesuje głównie aktualna podstawa prawna a jeszcze bardziej jej
    uzasadnienie.

    pozdr

  • 5. Data: 2009-10-16 05:15:45
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > przewiduje takiej możliwości.
    > Mnie interesuje głównie aktualna podstawa prawna a jeszcze bardziej jej

    Wlasnie, ze Prawo o Stowarzyszeniach przewiduje taka mozliwosc, stad tam
    rowniez jest artykul mowiacy - ze do swoich spraw stowarzyszenie moze
    zatrudniac pracownikow.
    Prawie wszystkie stowarzyszenia maja taki zapis w swoich statutach.
    Jezeli umknelo sie to, wystarczy zwolac walne zgromadzenie nad zmiana
    statutu, przeglosowac i oddac do rejestracji.
    I po sprawie.

    pzdr