  • Data: 2005-02-21 07:32:41
    Temat: Re: Stowarzyszenia
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do rejestru stowarzyszeń wpisane są m. in. Ochotnicze Straże Pożarne,
    Kółka
    > Rolnicze, Towarzystwa przyjaciół..., Fundacje, Stowarzyszenia Amazonek i
    in.
    > Wyjątkiem są stowarzyszenia kultury fizycznej, które rejestrowane są we
    > właściwym miejscowo Urzędzie Miasta i Gminy.
    > Z tego co wiem mogą istnieć również stowarzyszenia nieforalne, które nie
    > posiadają osobowości prawnej i nie podlegają wpisowi do KRS.
    > Podstawa: Ustawa o stowarzyszeniach i o KRS.

    No to bardzo ciekawe bo prowadze stowarzyszenie rekreacyjno sportowe i
    jedynym wymogiem bylo zarejestrowanie stowarzyszenia w Wydziale Kultury
    Fizycznej i Turystyki Urzedu Miasta. Posiadamy osobowosc prawna NIP, regon i
    jakos nikt nie kazal nam robic wpisu do KRS . Jedynym ograniczeniem jest
    wlasnie brak mozliwosci prowadzenia dzialanosci gospodarczej. Byc moze jest
    tu ta wyjatkowosc o ktorej piszesz ...jesli tak to sorki ...moj blad.

    Pozdrawiam Maver