eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStluczka, oplaty za sprzatanie i kwestia ochrony danych osobowych › Re: Stluczka, oplaty za sprzatanie i kwestia ochrony danych osobowych
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stluczka, oplaty za sprzatanie i kwestia ochrony danych osobowych
    Date: Fri, 30 May 2003 00:23:42 +0200

    Z takim rachunkiem się osobiście nigdy nie spotkałem. Choć faktycznie nie
    jest on pozbawiony sensu. W wyniku kolizji powstała szkoda w postaci
    zabrudzenia jezdni. Pozostaje kwestia na ile poniesione koszty korespondują
    z faktycznymi nakładami.

    Myślę, że przed sądem wystawca rachunku mógłby mieć pewne poważne kłopoty z
    uzasadnieniem, dlaczego do pozamiatania skrzyżowania konieczna była
    dwugodzinna praca dwóch osób wyposażonych w samochód dostawczy. Na mój gust,
    to 15 minut miotły plus jeden operator miotły pewnie powinno wystarczyć. Po
    za tym szkoda, to nadwyżka nad normalnymi kosztami sprzątania ulicy, bo
    przecież utrzymanie jej w czystości należy do wystawcy faktury. A zatem
    powinni wykazać, że jakby stłuczki nie było, to ponieśliby mniejsze o tyle
    koszty. Chyba, że udowodnią, że Ci dwaj wysokiej klasy specjaliści wybierali
    pęsetą okruch szkła pomijają normalnie zalegające nieczystości - tyle, że
    nie jestem pewien, jaki miałoby to mięć sens. Tak więc w konsekwencji, to
    ten rachunek wydaje się mocno zawyżony.

    Widzę dwa wyjścia z sytuacji. Albo odesłać ich do ubezpieczycie i niech
    udowadniają Towarzystwu Ubezpieczeniowemu, że koniecznie dwóch ludzi musiało
    to przez godzinę zamiatać. Albo toczyć z nimi polemikę, korzystając
    ewentualnie z podniesionych przeze mnie wyżej argumentów. Na początek niech
    wykażą,
    - dlaczego musieli tam jechać niezwłocznie, a nie mogło to zostać
    posprzątane normalnie przez jeżdżącą regularnie zamiatarkę, dajmy na to
    wieczorem,
    - dlaczego musiało jechać dwóch ludzi, skoro do obsługi miotły specjalne
    kwalifikacje nie są wymagane, więc kierowca pewnie też mógł machnąć dwa razy
    miotłą,
    - dlaczego koniecznie musieli jechać samochodem dostawczym i czy biorąc pod
    uwagę, że kosztowało to ponad 100 zł nie wyszłoby taniej wysłać jednego z
    miotła taksówką (u nas na terenie miasta jeżdżą chyba za 5 zł ryczałtem,
    więc wyszłoby 10 zł w obie strony), a kilka okruchów szkła mógł wziąć ten
    specjalista do reklamówki jako bagaż podręczny.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-