    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia
    Date: Sun, 4 Dec 2022 21:45:28 +0100
    <tmi2ee$14s$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cb630$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmidfp$6ps$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <638ccd22$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmijus$6ps$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cd8b8$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmimbf$e7l$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <638d0176$0$568$65785112@news.neostrada.pl>

    > Jeżeli może zająć dowolny pas - też tak uważam - to czemu uważasz, że to
    > motocyklista jest na tym pasie, a samochód na niego wjeżdża, a nie to
    > samochód jest na tym pasie, a motocykl na niego wjeżdża?

    W czasie zajmowania "każdy zmienia pas" (w cudzysłowie, bo to nie oddaje
    sytuacji) ale jest jedna zasada - ten z prawej ma pierwszeństwo.
    Podobnie jak przy zmianie pasa na środkowy przez lewo i prawo pasowca.

    > To jest skrzyżowanie o ruchu kierowanym.

    No więc co chciałeś powiedzieć? Ja twierdzę, że to było przejście o
    ruchu kierowanym, ty w odpowiedzi rezolutnie napisałeś o różnicy między
    przejściem a skrzyżowaniem o ruchu kierowanym - ale do czego dążysz?

    > Przed przejściem wyprzedzać pojazdu ustępującego pieszym też nie wolno.
    > Nie tylko na samym przejściu.

    No dobrze - ale motocyklista wyprzedził jeszcze przed skrętem, więc
    raczej nie bezpośrednio a potem sztur przed samym przejściem. O co ci
    konkretnie chodzi, zwłaszcza że zasadniczo (nie jestem pewny czy o to
    chodziło ustawodawcy, ale wyszło jak wyszło) to jest przejście o ruchu
    kierowanym i w sumie nie ma zakazu?

    > Możesz rozwinąć jakoś te myśl? Bo zupełnie nie rozumiem, co masz na myśli.

    Jakby się nie dało wyprzedzić czekającego na lewoskręt prawą stroną (o
    co pytałeś) to byłby dramat. No ale się da.

    > A czemu akurat on?

    Dlatego że opisuje sytuację szczególną do punktu 1?

    > Czy ja twierdziłem kiedykolwiek coś innego?

    Pogubiłem się - twierdzisz, że to motocyklista wyprzedzał, a sztur
    wyprdzedził?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!