    From: "Robert" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stanąłem w obronie kobiety i...
    Date: Sun, 21 Sep 2003 10:07:49 +0000 (UTC)

    Witam,

    Nie umorzyli ale prowadzący policjant nie przesłuchujac nawet sprawców,
    odesłał do prokuratury z zaleceniem umorzenia. A w rozmowie ze mną prokrator
    przyznała (nie czytając jeszcze akt) że najprawdopodobniej umorzy. W ogóle na
    początku rozmowy była dla mnie bardzo niemiła, delikatnie mówiąc i
    wypowiedziała słowa w tym stylu: Nie trzeba było wtrącać się w rodzinne
    kłotnie. Nie jest Pan jeszcze w rodzinie a już się Pan wtrąca?
    Odpowiedziałem: "Nie wtracałem się a jedynie stanąłem w obronie zaatakowanej
    kobiety, kobiety świeżo po operacji, to tak jakby zaatakowano kobietę w
    ciąży. Mimo tego sprawców nie zamierzałem bić ponieważ jako karateka miałem
    świadomosć własnej siły oraz zasady i szacunek dla wszystkich kobiet i ludzi
    starszych i wolałem przyjąć te ciosy niż być posądzony o nadużycie siły i ich
    pobicie. To jestem oskarżony o zbicie szyby okiennej? Z paragrafu o mieniu
    znacznej wartosci? (1par. art288) gdy szyba taka kosztuje ok 100zł? W sprawie
    tej szyby ciągnięto nas na ponowne przesłuchania a w ogóle nie przesłuchano
    sprawców ataku i pobicia?" Na co prokurator: "Oni twierdzą co innego, że Pan
    sam stłukł szybę" Odpowiedziałem pytaniem: Nie czytała Pani akt a już
    wyrobiła sobie opinie w sprawie? Niech niezależny sąd osądzi, kto mówi
    prawde" Powiedziała wprost, że moja sprawa zostanie najprawdopodniej umorzona
    ale już nie powiedziała tego samego o spr. tej szyby.

    Nie należę do ludzi którzy się łatwo poddają czy dadzą się zastraszyć i
    zamierzam się odwoływać. Ale zrobienie sprawy cywilnej z tego to
    ostateczność. Ten przypadek kwalifikuje się przecież do ścigania z urzędu i
    tylko to może pohamować agresją tamtych ludzi, a w sumie o to mi przede
    wszystkim chodzi. Już teraz mam ochotę złożyć skargę na stronnicze działania
    policji ale nie chciałbym tym zaszkodzić sprawie. Pod koniec mojej rozmowy z
    Panią Prokurator odnisłem wrazenie, że wykazuje dużo wieksze zrozumienie dla
    logiki moich wypowiedzi a być może nawet życzliwość. Z drugiej strony nie mam
    zamiaru łapać się na chwyty z zakresu "dobry i zły policjant". Dlatego mam
    mały dylemat z którym zwróciłem się do tej Grupy dyskusyjnej i wielkie dzięki
    za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie
    Robert