    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 30 Apr 2014 11:41:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Stalinowski sąd w Polsce przyklepał dożywocie bez winy
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 20:04:18 UTC+2 użytkownik Malpy i Delfiny napisał:

    > Z tego co pamietam Trynkiewicz dostal dozywocie. Potem byla abolicja dla
    >
    > mordercow i gwalcicieli i zmiana dozywocia na 25 lat. Czyli w sumie
    >
    > wychodzi na to, ze odsiedzi pierwszy wyrok.

    Ściślej było tak, że dostał karę śmierci, którą po amnestii
    zamieniono mu na 25 lat odsiadki (ówczesny kodeks
    nie przewidywał kary dożywotniego pozbawienia wolności,
    więc nie mógł dostać więcej) i to był ostateczny wyrok,
    jaki zapadł w jego sprawie - wyrok, który odsiedział w całości,
    a zatem po odbyciu kary uzyskał pełne prawo do odzyskania
    wolności aż do chwili popełnienia kolejnego przestępstwa.
    Gdyby stosować twój tok myślenia, należałoby z marszu
    usunąć z naszego prawa wszelkie amnestie, apelacje,
    rewizje wyroków itp. Gdyby Trynkiewicz nie załapał
    się na amnestię i zginął 25 lat temu, nie płakałbym
    po nim. Ponieważ jednak się załapał i uczciwie
    odsiedział swoje, obecna próba poprawiania dawnych
    decyzji jest niczym innym jak farsą będącą
    przykładem zakamuflowanego działania prawa wstecz.