  • Data: 2005-02-16 17:53:19
    Temat: Re: Srednie i wyższe wykształcenie
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście, że ma średnie, bo żeby mieć wyższe (a on ma) trzeba mieć i
    > średnie. Kobieta głupio się broni chyba, że w ogłoszeniu było napisane "z
    co
    > najwyżej średnim wykształceniem".

    A ja do konca nie jestem przekonany bo mozna wyobrazic sobie dwa stany:
    1) facet przynosi pracodawcy tylko swiadectwo maturalne i ukrywa fakt ze ma
    tez studia ukonczone - w tym przypadku na pewno "ma" wyksztalcenie srednie
    2) facet przynosi dyplom ukonczenia studiow, co oczywiscie "w znaczeniu
    zyciowym" jednoczesnie zawiera w sobie wyksztalcenie srednie, ale tak na
    prawde to on ma wyzsze, a wiec nie srednie (to w znaczeniu formalnym).

    No i teraz problem czemu przynac prymat.

    Choc to nie najlepsze porownanie to mozna podac taki praktyczny przyklad :
    np jestem pracodawca i szukam dobrego tokarza po zawodowce, a koles mi
    przynosi dyplom mgr inz. ze specjalnoscia obrobki skrawaniem - niby powinien
    miec jeszcze lepsze kwalifikacje niz ja potrzebuje, a jednak nie do konca by
    mnie to zadowalalo.

    Cezar