    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Date: Thu, 12 Oct 2006 11:53:18 +0200

    Dnia 12-10-2006 o 11:06:16 bobesh <b...@g...pl> napisał(a):

    > Zgadza się. Ale na księgowanym przelewie nie ma, że to zapłata za taką a
    > taką
    > fakturę, bo tej faktury nie ma.
    > Faktura jest wystawiona dopiero jak towar jest na magazynie z
    > adnotacją "zapłacone" przelewem z dnia itd.
    > Innymi słowy - kase możesz wziąć wcześniej - nie ma przeszkód, fakture
    > wystawić możesz dopiero na towar jak go masz.
    > Zresztą w sytuacji o której piszesz doskonale sprawdzają się faktury pro-
    > forma.

    Kasa idzie za umowę, faktura to tylko kwitek i podstawa księgowania, to że
    wpiszesz zapłata za fakturę X to skrót myślowy bo chyba nikt by za kawałek
    papieru nie płacił więcej niż 10gr.

    Przykładowo, jeśli nie dostaniesz faktury 'za telefon' to znaczy że możesz
    nie płacić?

    Oczywistym jest że przedpłata następuję przed wystawieniem faktury,
    nawet dla ministra jest to oczywiste bo w rozporządzeniu zawarł
    odpowiednie instrukcje
    jak takie coś się obsługuje :)

    pozdrawiam