    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż softu OEM
    Date: Thu, 22 Jul 2004 15:07:32 +0200

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Równie dobrze mógł byś sklepikarza ścigać za
    > oszustwo, jak Ci sprzed wodę mineralną po 3 zł, a obok taką samą będą
    > oferować po 2 zł.

    A propos:

    W przypadku oprogramowania producent jest w stanie wymyslic sobie dowolna
    bzdure prawna i wokol tego nikt nie podnosi rabanu. Np "kwiatek" w
    wykonaniu Axel Springer Polska Sp. z o.o. - wydawca serii Dobra Gra -
    konkretnie z Painkillera - str. 3 na dole:

    "Zabroniona jest bezumona sprzedaz czasopisma po nizszej cenie od ceny
    detalicznej ustalonej przez wydawce. Sprzedaz numerow aktualnych i
    archiwalnych po innej cenie jest nielegalna i grozi odpowiedzialnoscia
    karna."

    Koniec cytatu. Po prostu rece opadaja.
    Moze ktos wytlumaczy misiowi o bardzo malym rozumku takiemu jak ja co to
    jest za potworek terminologiczny pt "bezumowna sprzedaz" oraz poda podstawe
    odpowiedizalnosci karnej bo wg mojej, najwidocznej przestrzalej wiedzy,
    odpowiedzialnosci karnej podlega ten tylko, kto popelnia czyn zabroniony
    pod grozba kary przez ustawe obowiazujaca w czasie jego popelnienia.

    Tak wiec wydawca albo belkocze bez ladu i skladu albo dopuszcza sie
    ordynarnego wprowadzenia w blad liczac na nieznajomosc prawa ludzi, ktorzy
    takiego belkotu sie przestrasza.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl