  • Data: 2007-11-22 12:18:58
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu, a umowa OC
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wedan pisze:

    > Nawet jeśli robią mnie w "jajo", to i tak sprawa będzie się ciągła, gdyż
    > będą kierować nakazy i wezwania do zapłata, ja płacić nie będę, aż pewnie
    > skierują sprawę do sądu. No i teraz sam już nie wiem czy pesel jest wymagany
    > na umowie czy nie, czyli czy umowa jest ważna czy nie, a nie chcę się tego
    > dowiedzieć z wyroku sądu.

    TU nie jest władne do rozpatrywania ważności umowy. Ty masz dopełnić
    obowiązku poinformowania TU o zbyciu pojazdu i to zrób - dostarcz im
    stosowne oświadczenie wraz z kopią umowy i żądaj potwierdzenia daty
    wpłynięcia na kopiach tychże dokumentów. Następnie zapomnij o sprawie,
    zachowując dokumenty.

    Jeśli później TU przypomni się Tobie w sposób opisany przez Ciebie,
    poinformujesz ich że spełniłeś obowiązek wynikający z art.32 ust.1
    ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, co zostało potwierdzone przez
    TU. Jednocześnie każde następne wezwanie do zapłaty będziesz traktował
    jako próbę wyłudzenia, co skutkować będzie skierowaniem sprawy na drogę
    postępowania sądowego.

    Wspomniany zapis ustawy nie precyzuje jakie dane osobowe nabywcy musisz
    przekazać ubezpieczycielowi, nie nakłada też obowiązku podania numeru PESEL.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio