  • 1. Data: 2011-07-13 14:20:07
    Temat: Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
    Od: " Janusz" <w...@v...pl>

    Mam mieszkanie przekazane protokołem do użytkowania(bez aktu notarialnego),
    przez spółdzielnię z przyporządkowanym umową ze społdzielnią miejscem
    parkingowym. Czy mogę sprzedać prawa do tego miejsca parkingowego innemu
    członkowi spółdzielni?Jeśli tak, to czy aktem notarialnym? (Proszę o inne
    propozycje rozwiązania.)

  • 2. Data: 2011-07-13 14:36:23
    Temat: Re: Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 9:20 AM, Janusz wrote:
> [...]
    > członkowi spółdzielni?Jeśli tak, to czy aktem notarialnym? (Proszę o inne

    ale co chcesz sprzedac jesli nie jestes tego wlascicielem?

  • 3. Data: 2011-07-13 14:49:30
    Od: " Janusz" <w...@v...pl>

    > ale co chcesz sprzedac jesli nie jestes tego wlascicielem?

    Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

  • 4. Data: 2011-07-13 14:50:31
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    > Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

    w przypandku spółdzielni miejsce nie stanowi oddzielneg lokalu i jest
    przypozondkowane do mieszkania.

    Mecenas

  • 5. Data: 2011-07-13 14:50:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 9:49 AM, Janusz wrote:
    > Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

    ale jakie masz te prawa?
    miejsce parkingowe jest przypisane do mieszkania i zapewne masz prawo
    jego uzytkowania i nic wiecej. O ile umowa ze społdzielnią ci tego nie
    zabrania to najwyzej mozesz je wynajac.

  • 6. Data: 2011-07-13 14:59:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 16:49, Janusz pisze:

    > Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

    Ależ Ty nie jesteś właścicielem tego miejsca tylko użytkownikiem/najemcą
    (podobnie jak mieszkania). Tak samo jak tego mieszkania nie możesz
    sprzedać, tak samo nie możesz sprzedać prawa do miejsca parkingowego.
    Tym bardziej, że ono przynależy do konkretnego mieszkania. Witek ujął to
    krótko, ja Ci to rozpisałem, mam nadzieję że zrozumiałeś.
    Jedyne co możesz to się dogadać nieoficjalnie na odstępne za użytkowanie
    miejsca w czasie kiedy zajmujesz mieszkanie do którego przynależy.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-07-13 16:48:45
    Od: " Janusz" <w...@v...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jedyne co możesz to się dogadać nieoficjalnie na odstępne za użytkowanie
    > miejsca w czasie kiedy zajmujesz mieszkanie do którego przynależy.

    Może żle napisałem (zupełnie nie znam sie na prawie). Jestem właścicielem
    tego mieszkania(za moje pieniądze je wybudowano i miejsce postojowe też)..
    Mam protokoł odbioru techbicznego i przekazania do wykończenia lokalu. Jest
    decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu
    notariannego.Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego
    wykonanie.
    A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
    miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

  • 8. Data: 2011-07-13 16:57:23
    Temat: Re: Sprzeda? prawa do miejsca parkingowego
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-13 18:48, Janusz pisze:

    > Mo?e ?le napisa?em (zupe?nie nie znam sie na prawie). Jestem w?a?cicielem
    > tego mieszkania(za moje pieni?dze je wybudowano i miejsce postojowe te?)..
    > Mam protoko? odbioru techbicznego i przekazania do wyko?czenia lokalu. Jest
    > decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu
    > notariannego.Chcia?bym pozby? si? tego miejsca i wycofa? pieni?dze za jego
    > wykonanie.
    > A czy po sporz?dzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
    > miejscem parkingowym b?dzie to mo?liwe? J.

    http://wspolnota.net.pl/viewtopic.php?p=52248#52248

    Bardziej skomplikowane niż myślisz. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-07-13 20:17:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 11:48 AM, Janusz wrote:

    > Może żle napisałem (zupełnie nie znam sie na prawie). Jestem właścicielem
    > tego mieszkania

    wygląda no to ze (ewentualnie jeszcze) nie jestes.

    > (za moje pieniądze je wybudowano i miejsce postojowe też)..

    to, ze komus dales pieniadze, zeby cos wybudowal, nie znaczy ze to jest
    twoje. Ewentualnie bedzie, co sie czasami udaje.

    > Mam protokoł odbioru techbicznego i przekazania do wykończenia lokalu. Jest
    > decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu
    > notariannego.

    wiec dopoki go nie masz, to mieszkasz na cudzym.

    > Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego
    > wykonanie.

    to musisz poczekac na akt notarialny, ale i z tym ciezko ci bedzie
    oddzielic miejsce postojowe od mieszkania.
    Raczej ci sie nie uda, chyba, ze go zabudujesz.

    > A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
    > miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

    raczej nie.

  • 10. Data: 2011-07-13 20:42:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011, Janusz wrote:

    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał
    [...]
    [...]
> [...]
    > decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu

    No więc *nie jesteś* właścicielem mieszkania.
    Jesteś właścicielem prawa do zakupu tego mieszkania :)
    Taka odmiana biletu... wróć, bilet to na usługi, odmiana talonu
    może być :)
    Masz opłacony talon, nie masz mieszkania.
    I nie mamy pojęcia jak ustaliliście ze sprzedającym zasady rozporządzania
    tym talonem. Co do zasady prawa są zbywalne, ale również co do zasady
    na przeniesienie długu wierzyciel musi wyrazić zgodę, więc to czy
    możesz "sprzedać talon" zależy od zapisów w umowie, a jeśli zapisów
    nie ma, to od tego czy wpłaciłeś CAŁĄ należną kwotę (czyli własny
    dług). A umowa nie jest na mieszkanie osobno i garaż osobno, lecz
    na całość, stąd "cały dług" oznacza wszystkie koszty związane
    z mieszkaniem. Jeśli w umowie jest "ostateczne rozliczenie" (albo
    coś w tym stylu) a nie zostało dokonane, to znaczy że nie wiadomo
    czy masz dług wobec sprzedającego, czyli - o ile umowa nie stanowi
    inaczej - potrzebna jest jego zgoda.

    > Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego wykonanie.

    :)

    > A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
    > miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

    Pomyślałeś że trzeba będzie je oddzielić od mieszkania jako osobną
    nieruchomość?

    pzdr, Gotfryd