    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Date: Sun, 22 Aug 2010 19:01:35 +0200

    Powiem tak. Jak kupowałem mieszkanie to powiedziałem spółdzielni że kupię
    jak będę mógł założyć na nie KW i "wydzielić".
    Spółdzielnia się "zdziwiła" ale z tego co wiem zwołali "zebrania" i
    uchwalili podział czy coś i mogłem założyć od razu KW.

    Jednakże okazało się że tak naprawdę KW nie daje mi żadnych korzyści a
    jedynie jest kosztowna ...

    > Zrozum że wszystko OK, ale zaświadczenie z tego co piszesz masz z 2003
    > roku. Może być już od dawna nieważne. Nie bądź zdziwiony, jeśli kupujący
    > będzie chciał AKTUALNE zaświadczenie że jesteś właścicielem + to co Ci
    > napisałem wcześniej w kwestii papierów od spółdzielni. Nie zmienia to
    > faktu, że lepiej jednak sprawdź, czy jest możliwość przekształcenia we
    > własność odrębną, bo kupujący, jeśli nie jest jeleniem, sprawdzi na
    > pewno... KW to nie to samo co własność odrębna, można mieć założoną KW
    > na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    Myślę że potwierdzenie ze spółdzielni nie będzie problemem ...

> [...]
    > kwota 240k pochodzi ze sprzedaży Twojego majątku odrębnego - mieszkania
    > to US powie że przeznaczyłeś na to tylko 200k (połowę, bo drugą połowę
    > zaliczy Twojej małżonce) a od 70k może naliczyć podatek (jeśli nie
    > zwalnia Cię z niego ZAMELDOWANIE w sprzedawanym mieszkaniu przez te 7
    > lat, sprawdź przepisy obowiązujące na rok 2003 bo takim będziesz
    > podlegać). Jeszcze gorzej jeśli np dopłacacie te 400k w ten sposób, że
    > 240k idzie z mieszkania a 130k z kredytu hipotecznego. Wtedy US powie,
    > że TY jako Ty wydatkowałeś tylko połowę czyli 120k, a od pozostałych

    Było tak że kupowałem mieszkanie jak byłem kawalerem. Kupiłem za własne
    oszczedności. Potem poznałem moją żonę :)
    Dowód zakupu , przelew jest z mojego konta i Tylko na mnie ...

    Za mieszkanie chcemy dostać 247tys zł. Dom w stanie developerskim mamy
    "zaklepany" za 322tys zł.
    Różnicę dopłacimy z własnych oszczedności.
    Kredytu nie bierzemy.

    > Iść do notariusza, serio:)

    Kupujący zdecyduje , on płaci więc jak chce notariusza to nie ma problemu :)