  • Data: 2007-06-11 09:57:29
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bez podatku
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > są dwa główne zwolnienia z 19% podatku PIT od zysku ze sprzedaży mieszkania:
    > 1. właściciel jest zameldowany w lokalu na pobyt stały przez co najmniej 12
    > miesięcy przed jego zbyciem;

    Rozumiem to tak, że skoro jestem zameldowany w lokalu od 8 lat, to nie
    zapłacę podatku od sprzedaży, mimo że jego właścicielem stałem się przed 3
    miesiącami (darowizna). Innymi słowy dla fiskusa ważny jest okres
    zameldowania, a nie przepisania praw własności. Czy rozumuję prawidłowo?
    pozdrawiam, Tomek Jaworski