  • 41. Data: 2007-08-16 13:24:33
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > W takim razie dlaczego nie ma w tym artykule nic o 'urządzeniach
    > będących bronią', jedynie jakieś mętne sformułowanie na temat
    > 'urządzeń przystosowanych do popełnienia przestępstwa'?

    Nawiasem mówiąc, to dobrze zaostrzonym ołówkiem (przystosowanie
    przedmiotu do popełnienia przestępstwa?) można kogoś całkiem
    skutecznie zranić lub nawet zabić.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 42. Data: 2007-08-16 14:23:00
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 16 Aug
    2007 15:24:33 +0200, Piotr Dembiński zeznał(a):

    > Nawiasem mówiąc, to dobrze zaostrzonym ołówkiem (przystosowanie
    > przedmiotu do popełnienia przestępstwa?) można kogoś całkiem
    > skutecznie zranić lub nawet zabić.

    bardzo fajnie, ale nie ma takiego przestępstwa.
    a sprzedaz komputerów z oprogramowaniem jest czynem zabronionym.

    Co więcej, sprzedawca - jako tako zorientowany w sprawie - chce popełnić
    czyn zabroniony. ;)
    Zwracam uwagę, e są niewielkie szanse na oparcie się na nieswiadomosci
    bezprawnosci :)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 43. Data: 2007-08-16 14:28:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    stern <s...@n...to> writes:

    [...]

    > a sprzedaz komputerów z oprogramowaniem jest czynem zabronionym.

    Wytwarzanie, sprzedaż i wynajem komputerów bez oprogramowania również.

  • 44. Data: 2007-08-16 14:31:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Wytwarzanie, sprzedaż i wynajem komputerów bez oprogramowania również.

    Litości ...
    Można wytworzyć komputer z oprogramowaniem?
    To oprogramowaniem to BIOS?
    Bo ja myślałem że oprogramowanie nie jest częścią komputera.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 45. Data: 2007-08-16 16:34:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Litości ...
    > Można wytworzyć komputer z oprogramowaniem?

    Firmware.

  • 46. Data: 2007-08-16 17:29:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Firmware.

    Czyli w przypadku komputera BIOS. I co nie mogę sprzedać komputera bez
    BIOSU? O ile znajdzie się chętny by kupić?

  • 47. Data: 2007-08-16 17:39:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    [...]

    > Czyli w przypadku komputera BIOS. I co nie mogę sprzedać komputera
    > bez BIOSU?

    Fizycznie możesz. Problem w tym, że jest to karalne i możesz
    za to pójść do więzienia. Dozwolony jest jedynie obrót
    takimi urządzeniami komputerowymi, które nie są przystosowane
    do popełnienia przy ich użyciu określonych w ustawie przestępstw.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 48. Data: 2007-08-16 17:43:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Fizycznie możesz. Problem w tym, że jest to karalne i możesz
    > za to pójść do więzienia.

    Zamiast gadać, wskaż przepis karny, bo ja jakoś nie kojarzę.

  • 49. Data: 2007-08-16 17:47:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Czyli w przypadku komputera BIOS. I co nie mogę sprzedać komputera
    > bez BIOSU? O ile znajdzie się chętny by kupić?

    Oczywiście komputer z oprogramowaniem również jest przystosowany do
    popełnienia określonych w ustawie przestępstw, o ile tylko istnieje
    możliwość wykonania na nim dowolnego programu czyli odpadają niektóre
    specjalizowane urządzenia komputerowe).

    Z faktu istnienia i funkcjonowania sieci sklepów komputerowych
    w Polsce wynika, że jest to przepis, który aktualnie powszechnie
    się ignoruje (niewielka szkodliwość społeczna?).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 50. Data: 2007-08-16 18:04:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Zamiast gadać, wskaż przepis karny, bo ja jakoś nie kojarzę.

    Artykuł 269b?