    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż gruntu - 50% udziału
    Date: Fri, 28 Jan 2005 14:42:38 +0100

    Alicja wrote:

    > Niestety, nie pierwszy raz...

    No to trzeba wyatapic o polowe czynszu...

    [...]

    > Jeśli nawet ma prawo pierwokupu, nie sądzę, żeby chciała z niego
    > skorzystać. Obie mieszkamy ok. 200-300 km od rodzinnej wioski, nie mamy
    > nic wspólnego z rolnictwem.

    > Niestety, tę wersję musimy odrzucić.

    Nigdy nie trzeba odrzucac dobrej wersji.
    Ta jest BARDZO DOBRA...

    > Sytuacja jest specyficzna. Zrzekłam
    > się prawa do mieszkania po zmarłym (spadek, również 50%), a mimo to miałam
    > nieprzyjemności...

    Cos tu nie gra ...
    Nie mozna sie "zrzec prawa do mieszkania po zmarlym".
    Nic takiego nie istnieje.

    Zrzec siemozna spadku po zyjacym .. gdy umrze "klamka zapadla"
    Spadek nabywa sie z chwila otwarcia,
    spadek otwiea sie z chwila smierci spadkodawcy...

    > Zależy mi na tym, żeby zakończyć tę sprawę i pozbyć się kłopotu.
    > Pewnie taka sprawa będzie się ciągnąć...

    dlatego mzna sprobowac wersji trzecie i 1/3

    trzecia wersja to wniosek do sadu o dzial SPADKU.
    A w sklad spadku wchodzi WSZYSTKO co bylo w chwile smierci
    spadkodawcy.. moze sie wtedy okazac, ze owa dzialka
    W CALOSCI przypadnie Pani..

    Ale to jak w pkcie 2 sa koszty i czas...

    wiec czwarta mozliwosc to zaproponowac siostrze wybor...
    3 lub 1 dzielicie sie SPADKIEM zgodnie
    (niekoniecznie po polowie i tu ustepuje pani jak chce)
    lub sklada Pani sprawe do sadu...

    Nie zrazac sie natychmiastowa odmowa,
    zaproponowac by skonsulrtowala to z kims i przemyslala,
    Dac siostrze czas do namyslu...

    No a po uplywia czasu jak nie wyjdzie sposob 1 pisac do sadu..

    > Dziękuje za wskazówki :)
    > Pozdrawiam,
    > Alicja

    Pozdrawiam