  • Data: 2005-01-28 13:31:19
    Temat: Re: Sprzedaż gruntu - 50% udziału
    Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bez zgody współwłaściciela?? Rozporządziła rzeczą nie swoją...
    Niestety, nie pierwszy raz...

    > Można sprzedać udział, tylko czy znajdzie się kupiec? Należy rozważyć
    > jeszcze, czy nie jest to nieruchomość rolna i siostrze nie służy prawo
    > pierwokupu - ale skoro wydzierżawiła to nie sądzę, bo nie prowadzi
    > gospodarstwa na tym gruncie.
    W skład działki wchodzą grunty orne, kawałek pastwiska, użytki rolne
    zabudowane.
    Jeśli nawet ma prawo pierwokupu, nie sądzę, żeby chciała z niego skorzystać.
    Obie mieszkamy ok. 200-300 km od rodzinnej wioski, nie mamy nic wspólnego z
    rolnictwem.

    > Dwie drogi - pierwsza:
    > dogadujecie się co do podziału i idziecie do geodety, który sporządza mapę
    Niestety, tę wersję musimy odrzucić. Sytuacja jest specyficzna. Zrzekłam się
    prawa do mieszkania po zmarłym (spadek, również 50%), a mimo to miałam
    nieprzyjemności...

    > Druga:
    > Składasz do sądu pozew o zniesienie współwłasności i Sąd was podzieli
    > (choć
    > niekoniecznie tak jak zakładacie)
    Zależy mi na tym, żeby zakończyć tę sprawę i pozbyć się kłopotu.
    Pewnie taka sprawa będzie się ciągnąć...

    Dziękuje za wskazówki :)
    Pozdrawiam,
    Alicja