  • 1. Data: 2006-11-28 21:35:33
    Temat: Sprzedający chce odstąpić od umowy przedwstępnej
    Od: Adam <a...@N...pl>

    Witam,

    Mam taką sytuację, podpisałem z gościem umowe przedwstępna na samochód,
    aby złożyć wniosek o kredyt. Jednak w banku sie okazalo, iz przed
    udzieleniem kredytu wymagane jest przerejstrowanie auta na mnie (aby
    ubezpieczyc - sam nie bylem swiadom ze taka jest kolejnosc), a to wymaga
    otrzymania od sprzedajacego dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i
    tablic (oczywiscie po spisaniu umowy wlasciwej). Na cos takiego
    sprzedajacy nie chce pojsc, bo boi sie oddac papiery przed otrzymaniem
    calej kwoty za samochod. Czy w takiej sytuacji moge sie domagac
    dwukrotnosci zaplaconego zadatku (jak napisano w umowie przedwstepnej),
    czy tez raczej sobie to darowac i za porozumieniem stron probowac
    odzyskac jedynie sam zadatek.

  • 2. Data: 2006-11-28 22:15:48
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > tablic (oczywiscie po spisaniu umowy wlasciwej). Na cos takiego
    > sprzedajacy nie chce pojsc, bo boi sie oddac papiery przed otrzymaniem
    Wg mnie nie masz szans na odzyskanie czegokolwiek. Ale jesli chcesz
    uzyskac sensowna porade, to podaj tresc umowy.
    A tak w ogole - jaki ma zwiazek ubezpieczenie z przerejestrowaniem?
    Jakie ubezpieczenie masz na mysli?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-11-28 22:19:44
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > dwukrotnosci zaplaconego zadatku (jak napisano w umowie przedwstepnej),
    > czy tez raczej sobie to darowac i za porozumieniem stron probowac

    Ale z tego co rozumiem, to problem jest po Twojej stronie!
    To Ty nie dopelniasz warunków umowy i zmieniasz ja w kwestii
    przeniesienia wlasnosci przed momentem uiszczenia pelnej wplaty.
    Niewazne czy u podstawy lezy problem z bankiem czy jakikolwiek inny.
    Jesli w umowie przedwstepnej nie ma mowy o przeniesieniu wlasnosci przed
    uiszczeniem pelnej kwoty, to nie masz zadnych praw zeby tego wymagac od
    sprzedajacego.
    Reasumujac, wina lezy po Twojej stronie i raczej niczego od
    sprzedajacego nie mozesz sie domagac. Co najwyzej przeprosic za problemy
    (ktore w sumie nie wynikaja z Twojego celowego dzialania) i
    niepotrzebne zawracanie czterech liter...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-11-29 01:32:56
    Od: Adam <a...@N...pl>

    badzio napisał(a):
    > Wg mnie nie masz szans na odzyskanie czegokolwiek. Ale jesli chcesz
    > uzyskac sensowna porade, to podaj tresc umowy.
    > A tak w ogole - jaki ma zwiazek ubezpieczenie z przerejestrowaniem?
    > Jakie ubezpieczenie masz na mysli?

    Chodzi o ubezpieczenie AC. Aby to zrobić przecież auto musi być już
    zarejestrowane na mnie (?!)

  • 5. Data: 2006-11-29 01:37:09
    Od: Adam <a...@N...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Ale z tego co rozumiem, to problem jest po Twojej stronie!
    > To Ty nie dopelniasz warunków umowy i zmieniasz ja w kwestii
    > przeniesienia wlasnosci przed momentem uiszczenia pelnej wplaty.

    To miało być regulowane już przez umowę właściwą.....

  • 6. Data: 2006-11-29 07:36:24
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Chodzi o ubezpieczenie AC. Aby to zrobić przecież auto musi być już
    > zarejestrowane na mnie (?!)
    Niekoniecznie, zapytaj u jakiegos ubezpieczyciela.
    Ja mialem nieprzerejestrowane auto , a ubezpieczone na siebie.

    K.

  • 7. Data: 2006-11-29 08:58:54
    Od: "A" <p...@o...pl>

    > Niekoniecznie, zapytaj u jakiegos ubezpieczyciela.
    > Ja mialem nieprzerejestrowane auto , a ubezpieczone na siebie.

    A co z przewłaszczeniem wymaganym przez bank? Tez sie to jakos da obejsc?

  • 8. Data: 2006-11-29 09:21:54
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

> [...]
    > udzieleniem kredytu wymagane jest przerejstrowanie auta na mnie (aby
    > ubezpieczyc - sam nie bylem swiadom ze taka jest kolejnosc), a to wymaga

    Bank powinien ci dac promese, tj. zaswiadczenie ze otrzymasz kredyt. Tak
    sie to załatwia z komisami.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 9. Data: 2006-11-29 10:42:54
    Od: p...@o...pl

    > Bank powinien ci dac promese, tj. zaswiadczenie ze otrzymasz kredyt. Tak
    > sie to załatwia z komisami.

    Promese dostane, tylko jestem niemalze pewien ze sprzedajacego to nie przekona i
    mimo tego bedzie sie bal oddac dokumenty :|

  • 10. Data: 2006-11-29 10:52:41
    Temat: Re: SprzedajÄ&#65533;cy chce odstÄ&#65533;piÄ&#65533; od umowy przedwstÄ&#65533;pnej
    Od: p...@o...pl

    > Adam napisaĹ&#65533;(a):
    przedwstÄ&#65533;pna na samochĂłd,

    > Wg mnie nie masz szans na odzyskanie czegokolwiek.

    Pocieszajcie mnie dalej...