  • 1. Data: 2005-10-04 08:47:07
    Temat: Sprzecznosc uchwaly stowarzyszenia z uchwala rady miasta
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Czy stowarzyszenie moze, na drodze uchwaly, regulowac odmiennie niz to
    uczynila rada miasta, okreslone kwestie? Czy w takim przypadku czlonek
    stowarzyszenia moze odmowic wykonania uchwaly stowarszyenia powolujac
    sie na jej odmiennosc w stosunku do uchwaly rady miasta i traktujac
    uchwale rady miasta jako wazniejsza ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 2. Data: 2005-10-04 09:04:04
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Mithos wyskrobał(a):
> [...]
    > stowarzyszenia moze odmowic wykonania uchwaly stowarszyenia powolujac
    > sie na jej odmiennosc w stosunku do uchwaly rady miasta i traktujac

    Uchwały stowarzyszenia niezgodne z prawem (czyli również uchwałą rady
    miasta) podlegają uchyleniu przez sąd na wniosek organu nadzorującego
    (starosty). Dla członka stowarzyszenia uchwała obowiązuje tak długo, póki
    jej sąd nie uchyli. A sąd jej nie uchyli bez wniosku starosty lub
    prokuratora. Więc jeśli członek ma poczucie wewnętrzne, że coś jest nie tak,
    niech uderza do prokuratora lub zwróci na to uwagę staroście.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-10-04 14:03:46
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):
> [...]
    > prokuratora. Więc jeśli członek ma poczucie wewnętrzne, że coś jest nie
    > tak, niech uderza do prokuratora lub zwróci na to uwagę staroście.

    A co ma piernik do wiatraka.
    Przecież gmina-miasto obowiazują przepisy o samorzadzie gminnym, a
    stowarzyszenie przepisy ustawy o stowarzyszeniach.
    uchwały Rady Miasta sa wiążące dla jej mieszkańców w takim zakresie w
    jakim reguluja dana dziedzinę. uchwały stowarzyszenia są wiążące dla
    członków stowarzyszenia.
    Stowarzyszenie nie ma takich uprawnień jak Rada Miasta i obydwoje muszą
    działać zgodnie ze statutem.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2005-10-04 17:50:50
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Mecenas wyskrobał(a):
> [...]
    > członków stowarzyszenia.
    > Stowarzyszenie nie ma takich uprawnień jak Rada Miasta i obydwoje muszą

    Też się zastanawiałem jak uchwała stowarzyszenia może być sprzeczna z
    uchwałą rady miasta. Ale może jest taka możliwość. Nie zapominajmy o
    stowarzyszeniach jednostek samorządu terytorialnego, które też działają na
    podstawie ustawy o stowarzyszeniach :)

    --
    Bartek Gliniecki