  • Data: 2005-09-30 18:15:13
    Temat: Re: Sprzeciw od nakazu zapłaty
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości:

    > Sprzeciw był konieczny. Inaczej powstał by tytuł egzekucyjny na
    > całość kwoty, mimo iż część została uiszczona.

    Ja mam inne zdanie. Uważam że jeżeli pozwany rzeczywiście zapłacił, to
    popełnił błąd wnosząc ten sprzeciw. Chyba nie dokońca był świadom
    konsekwencji takiego sprzeciwu. W rezultacie dojdą mu jeszcze
    dodatkowe koszty - pozostała część wpisu (6 % wps). To że tytuł egz.
    byłby na całą sumę nie oznacza automatycznie że powód uzyskałby 2 razy
    te samą kwotę. Wystarczy że dłużnik dopłaciłby brakująca różnice. W
    razie skierowania sprawy do Komornika, należałoby przedstawić
    Komornikowi dowód wpłaty, a ostatecznie wytoczyć powództwo
    przeciwegzekucyjne - ale to już ostateczność.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-