eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch › Re: Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
    Date: Tue, 7 May 2024 19:02:54 +0200

    W dniu 07.05.2024 o 18:45, J.F pisze:

    > Może i tak, ale w namierzeniu jakiegoś przypadkowego szczyla to IMO
    > nie pomogą.

    No nie pomogą. Bo zwykłego obywatela państwo ma w dupie.

    > Same chęci to imo nie pomogą,

    Pomogą - jak się nie ruszy dupy to się nie znajdzie. Warunek nie
    wystarczający ale konieczny i o to się rozbija większość umorzeń.

    > Przypadkiem bardziej?

    I przypadkiem trafili akurat w sprawie politycznej:P

    > No moze niekoniecznie - teraz można np "wrzucic zdjęcie w internet".
    > A nóż jakis znajomy rozpozna i doniesie ...

    To zwykle pół roku po sprawie i zdjęcie zrobione ziemniakiem.

    > Ano, tylko kłopot :-)

    Dokładnie - lepiej wpierdolić donata:P

    > Masz na mysli tego pieszego świadka od latającego nad mostem?

    Hm...

    > Udało się w go w koncu przesłuchac?

    Nie - bo od początku nie było specjalnie sensu go słuchać jako świadka -
    przecież i bez tego widać. Natomiast jak nawet Robert przyznał szukali
    go jako winnego. Ale się wpierdoliły pieprzone pismaki i sprawa się
    rypła - nie dało się go ubrać, bo przecież wszyscy widzieli co się
    stało. Gdyby ne te pismaki...

    > Ponoć okno tam było.
    > Bo chyba nie jest ocieplona styropianem :-)

    Nie jest.

    > Poza tym nadal pozostawałoby usiłowanie, choc skoro niemożliwe, to
    > złagodzenie jest.
    >
    > https://tvn24.pl/polska/synagoga-nozykow-w-warszawie
    -proba-podpalenia-policja-zatrzymala-16-latka-st7896
    873
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-prob
    a-podpalenia-synagogi-zatrzymano-nastolatka-co-powie
    dzial-policji-st7897082

    > jeśli ten czarny ślad na scianie, to od benzyny ... było blisko.

    Powie że celował w mur nie okno i co dalej - podobno wątpliwości się
    rozstrzyga na korzyść oskarżonego. "panie sędzio - zrobiem to dla
    rozgłosu, żeby nagłośnić sprzeciw wobec postępowania narodu żydowskiego
    w strefie Gazy - celowałem w mur, w mur trafiłem - nie było możliwości
    żeby powstał z tego pożar znacznych rozmiarów i nie godziłem się na taki
    rozwój sytuacji". I co dalej? Jak mu udowodnisz że chciał podpalić albo
    się chociaż na to godził jak wiadomo że mur z cegły się po prostu nie
    pali? Pewienie powołają biegłego, że mur się pali:P

    > Tak czy inaczej - trzeba jakos ustalic personalia osoby z nagrania.
    > ABW raczej ma kartoteki wszystkich młodzieńców z Warszawawy,
    > okolic, czy z Polski.

    Policja też ma - i nie tylko młodzieńców, ale jak nie karany to nic w
    niej ciekawego pewnie nie będzie.

    > A policja tym razem nie prosiła o pomoc ... maja dobre rozpoznanie
    > środowiska, zostawił wyraźny ślad w monitoringach,
    > czy użyli innych metod?

    IMHO od kamery do kamery, sprawdzili BTSy jak był na tyle głupi że z
    komorką polazł. Jak już wiedzieli gdzie mniej więcej ślad się urwał to
    zapytali dzielnicowego, a ten go znał z widzenia i pewnie nie tylko.

    > AI na facebooka?
    > Rosjanie zdaje się mieli jakąs apkę, ze wystarczyło zrobić zdjęcie i
    > wyszukiwała po mediach ...

    Też możliwe. Podstawa to to że mieli rozkaz znależć to szukali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!