  • 1. Data: 2004-10-04 19:00:49
    Temat: Sprawy związane z OEM'em
    Od: mały <p...@n...niusy>

    Witam!

    Jest sobie firma, która wszystkie windowsy 98 i ofice ma na licenji OEM.
    Niestety kilka komputerów się popsuło i zostały w nich wymienione płyty
    główne. W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Jaki jest stan prawny oprogramowania (win+office) użyawnego na tych
    komputerach?
    2. Jeśli po modernizacji stało się one nielegalne, to może wie ktoś jak w
    praktyce podczas kontroli podchodzi się do takich OEM'ów? Daja kary takie
    jak za windowsa który nigdy firmy MS nie widział?
    3. Firma planuje wykupienie MOLP'a. Czy podczas tej operacji można
    uaktualnić posiadane OEM'y? Jeśli tak, to czy nadal je trzeba używać wraz
    ze sprzętem z którym zostały zakupione?

    Jeśli to ma znaczenie, to ZTCP na fakturze za zakup sprzętu są tylko 2
    pozycje: Win98 OEM + komputer.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Maciej Olędzki

  • 2. Data: 2004-10-04 21:35:16
    Temat: Re: Sprawy związane z OEM'em
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-04 21:00, mały rzecze:
    [..]

    http://www.sti.org.pl/oem.htm

    > 2. Jeśli po modernizacji stało się one nielegalne, to może wie ktoś jak
    > w praktyce podczas kontroli podchodzi się do takich OEM'ów? Daja kary
    > takie jak za windowsa który nigdy firmy MS nie widział?

    Nikogo to nie obchodzi, żadnych kar nie dają bo i dać nie mogą.
    Choć oficjalnie - jak to powiedział sam guru prowadzący sprawy dla M$ w Polsce : bo
    tacy
    dobrzy jesteśmy dla klientów.

    > 3. Firma planuje wykupienie MOLP'a. Czy podczas tej operacji można
    > uaktualnić posiadane OEM'y? Jeśli tak, to czy nadal je trzeba używać
    > wraz ze sprzętem z którym zostały zakupione?

    MOLP to już zupełnie co innego.

    OEMy masz legalne jeśli masz oryginalne kopie.
    I wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2004-10-07 21:03:46
    Od: Janusz Kołecki <z...@p...onet.pl>

    Dnia 04-10-04 23:35, Użytkownik Arek napisał:
    > Dnia 2004-10-04 21:00, mały rzecze:
    > http://www.sti.org.pl/oem.htm

    Hi, hi, mało nie padłem ze śmiechu.
    Takie "Wezwanie" do Microsoftu to każdy sobie może napisać.
    Żeby tak było jak sobie pobożnie wszyscy życzą licencja OEM musiałaby
    zawierać np. niedozwolone klauzule - a tego co wiem tak nie jest.

    Zresztą - często się pisze "interpretacja prawników Microsoft" w
    wyjaśnieniach szczegółów licencji.

    Jak napiszę program i sprzedam go pod warunkiem, że ktoś będzie przed
    każdym uruchomieniem tańczył rumbę, to ten ktoś się albo zgadza na to -
    stosuje się do umowy, albo nie i nie kupuje.

    A może się mylę ????
    pzdrw
    jk

  • 4. Data: 2004-10-07 23:20:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-07 23:03, Janusz Kołecki rzecze:
> [...]
    > Żeby tak było jak sobie pobożnie wszyscy życzą licencja OEM musiałaby
    > zawierać np. niedozwolone klauzule - a tego co wiem tak nie jest.

    Oczywiście, że jest. Sprawą zajmuje się już UOKiK .

> [...]
    > każdym uruchomieniem tańczył rumbę, to ten ktoś się albo zgadza na to -
    > stosuje się do umowy, albo nie i nie kupuje.

    Mylisz się. Klienci na szczęście jeszcze nie są niewolnikami twórców i jeśli chcesz
    na czymś
    zarabiać to musisz liczyć się z tym, że druga strona też ma swoje prawa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 5. Data: 2004-10-08 00:28:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ck4auc$id2$1@atlantis.news.tpi.pl>, Janusz Kołecki wrote:
> [...]
    > każdym uruchomieniem tańczył rumbę, to ten ktoś się albo zgadza na to -
    > stosuje się do umowy, albo nie i nie kupuje.

    Akurat MZ warunek który podajesz wyżej to klauzula niedozwolona.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-08 01:20:23
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:uvm4kc.mq2.ln@ziutka.router...

    > Akurat MZ warunek który podajesz wyżej to klauzula niedozwolona.

    Nie chcialbym ciagnac tego watku - kilka razy go juz widzialem.
    Ale moge spytac dlaczego TZ taka klauzula jest niedozwolona ?

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 7. Data: 2004-10-08 02:05:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ck4q3m$1dif$1@node1.news.atman.pl>, DaMoN wrote:
> [...]
    > Nie chcialbym ciagnac tego watku - kilka razy go juz widzialem.
    > Ale moge spytac dlaczego TZ taka klauzula jest niedozwolona ?

    Bo MZ w ogólnym podejściu uwłacza godnosci kupującego + parę podobnych rzeczy
    podchodzących np. pod dyskryminację (tu inwalidów ruchu). Można rzecz jasna
    dyskutowac czy ma to miejsce np. w przypadku odtańczenia rumby, ale zakres
    takich wymagań jest ZCW raczej dosyć ograniczony, czyli nie każdy warunek da
    się później wybronić przed sądem, nawet jeśli nie wymaga on czynności
    sprzecznej z prawem.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-10-08 07:54:31
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 Oct 2004 23:03:46 +0200, Janusz Kołecki
    <z...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > każdym uruchomieniem tańczył rumbę, to ten ktoś się albo zgadza na to -
    > stosuje się do umowy, albo nie i nie kupuje.

    Według Arnolda jak kupił płytkę to program jest jego i żadne umowy go nie
    obowiązują, bo klikniecie "akceptuję" to nie jest oswiadczenie woli.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 9. Data: 2004-10-08 08:02:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-08 09:54, Rodrig Falkenstein rzecze:
    > Według Arnolda jak kupił płytkę to program jest jego i żadne umowy go
    > nie obowiązują, bo klikniecie "akceptuję" to nie jest oswiadczenie woli.

    Już kiedyś prosiłem byś nie przekręcał moich wypowiedzi, teraz powtarzam swoje
    życzenie: jeżeli nie potrafisz podać mojego zdania zgodnie z prawdą to lepiej
    zamknij mordę.

    Nigdzie nie pisałem, że *program* jest mój, lecz "egzemplarz programu" jest mój.
    I mogę z nim zrobić co zechcę poza najmem i dzierżawą. I nie jest to "wg Arnolda"
    bo tak jednoznacznie stanowi prawo.

    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 10. Data: 2004-10-08 08:27:40
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Oct 2004 10:02:24 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > swoje
    > życzenie: jeżeli nie potrafisz podać mojego zdania zgodnie z prawdą to

    przekręcam? a to?
    http://tinyurl.com/49o2p

> [...]
    > jest mój.
    > I mogę z nim zrobić co zechcę poza najmem i dzierżawą. I nie jest to "wg

    Co do tego o ile pamietam się nie zgodziliśmy, więc nie jest prawda że
    prawo jest w tej kwestii jednoznaczne.

    Jak tam pozew przeciwko Microsoftowi? Była już jakaś rozprawa?