    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawdzanie biletów PKP
    Date: Mon, 6 May 2002 14:22:16 +0200

    On Mon, 6 May 2002, Robert Drygala wrote:
    [...]
    >+ spotkaliśmy bardzo niemiłego konduktora , który stwierdził , że legitymacja
    >+ studencka mojej dziewczyny jest sfałszowana [...]
    >+ No ale , pan konduktor zabrał legitymację ,

    ...za potwierdzeniem. Ok, ma prawo, a potwierdzenie jest
    "okresową kopią" :] dokumentu.

    >+ kazał nam wysiąść kilkadziesiąt kilometrów od domu

    A to *do tego* AFAIR nie miał prawa !
    Wziąć regulamin i przeczytać, za co wolno wysadzić
    pasażera...
    [...]
    >+ Czy ktoś może mi uświadomić na jakiej podstawie konduktor okazał się
    >+ specjalistą od badania "legalności" legitymacji .

    No wiesz, inaczej *każda* legitymacja byłaby "legalna" ;>

    >+ Czy mam obowiązek pokazywania legitymacji konduktorowi .

    Obudź się, a jak ma sprawdzić "legalność" ulgi ??

    >+ I czy muszę się legitymować innym dokumentem tożsamości.

    Nie wiem, ale wątpię. Choc to najwygodniej w razie problemów.

    >+ i czy ma prawo on ot tak sobie wyprosić nas z pociągu .

    AFAIK & IMO nie.
    Za przewożenie "przedmiotów zagrażających", bycie "pod wpływem"
    i parę podobnych - tak. Ale z okazji "podejrzenia" - nie,
    własnie dlatego wolno mu zatrzymac dokument (do wyjasnienia).

    >+ Na jakiej podstawie mogę od PKP wymagać zwrotu kosztów powrotu do domu

    A "papier" od konduktora wziął ??

    Pozdrowienia, Gotfryd