  • Data: 2018-11-21 12:01:01
    Temat: Re: Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
    Od: Wojtek <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-21 o 11:15, Liwiusz pisze:

    > Dziwne jest to, co wyciąłeś, że dawanie w kopertę miałoby umożliwiać
    > obniżanie dochodu (czyli i podatku), ale przecież nie obniżasz sobie z
    > tego tytułu podatku, tak jak nie obniżasz go kupionym na śniadanie
    > chlebem, więc twoja analogia jest... nieprzystająca do przepisów i
    > oparta na błędnym założeniu (że rozchód implikuje podatkowe obniżenie
    > przychodu).

    Załóżmy, że ja Tobie daje 100 PLN. Ty masz przychód 100 PLN i płacisz
    podatek. Potem Ty mi dajesz 100 PLN i ja mam przychód i ja płacę podatek.

    W tej sytuacji nikt z nas się nie wzbogacił, a każdy z nas zapłacił
    podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy
    trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

    Pozdrawiam,
    Wojtek