eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę › Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
    Subject: Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką
    prokuraturę
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Thu, 28 Jun 2018 17:43:37 +0200

    W dniu 2018-06-28 o 11:22, WS pisze:

    > ...ale to chyba dzikie zwierze bylo, zyjace na wolnosci.

    Dzikie zwierzęta też mają właścicieli, każde koło łowieckie ma policzoną
    większą zwierzynę praktycznie co do sztuki i poczuwają się ich
    właścicielami. Jak oni to robią i liczą gdy dwa koła ze sobą sąsiadują
    to nie wiem.
    Weź też zobacz co się dzieje z naszymi niedźwiedziami w Tatrach, co
    jakiś czas jest informacja, że nasz miś przeszedł na stronę słowacką,
    albo że już z niej wrócił. Możliwe, że Słowacy podobnie te same
    niedźwiedzie traktują jako swoje, tego nie wiem.

    Akurat ten konkretny żubr oddzielił się od swojego macierzystego stada,
    z tego co pamiętam gdzieś w Puszczy Drawskiej, przewędrował około 150km
    w ciągu jakichś dwóch lat i był ciągle "monitorowany" przez służby
    leśne. Parę tygodni przed tym jak go Niemcy ubili, czytałem o nim jakiś
    artykuł, że leśnicy specjalnie dali mu opuścić stado i chcieli zobaczy
    dokąd zawędruje. Zakładam więc, że jako właściciele tego żubra mogłyby
    wystąpić Lasy Państwowe?

    > Czy jak juz przekroczy granice to nie staje sie "niemieckim zubrem"?

    Nie wiem, nie znam się na stosunkach międzynarodowych.