    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa w sadzie z matka c.d. (dlugie ale pilne bardzo)
    Date: Thu, 11 Apr 2002 15:48:03 +0200

    On 11 Apr 2002 p...@p...onet.pl wrote:

    > 1. Wynajmujemy mieszkanie na umowe (ale wiem, ze nie jest zgloszona do
    > US), nie jestesmy tam zameldowani - czy niania ma prawo nie wpuscic
    > matki do domu gdy ta sie pojawi (ona tez nie ma zadnych praw do tego
    > lokalu)

    Może.

    > 2. Czy w razie czego mozna w takiej sytuacji wezwac policje?

    Jeśli teściowa nie zechce opuścić lokalu na żądanie, jak najbardziej.

    > 3. Co zrobic, zeby raz na zawsze skonczyly sie te idiotyczne gadki o
    > tym, ze niania jest winna jej pieniadze? Dziewczyna, gdy mieszkalismy u
    > matki, miala zajmowac sie tylko dziecmi, ale robila wszystko, doslownie
    > wszystko w 600m domu przy 2 psach i 5 osobach. Jak niewolnica.

    Jeśli jedna ze stron nie wykonuje ugody (czy to sądowej, czy umownej),
    zawsze można zwrócić się do sądu aby orzeczeniem zobowiązał ją do tego
    (w tym przypadku do zaniechania określonych czynności) pod groźbą
    nałożenia grzywny -
    art. 1051 KPC.

    > 4. Czy mozna jakos sprawic, aby matka (jak w amerykanskich filmach)
    > otrzymala zakaz zblizania sie do nas na odleglosc 10km albo i dalej?

    Patrz wyżej.

    > 5. Czy przy wznowieniu sprawy o prawo do spotkan z dziecmi (to chyba
    > oczywiste, ze moge miec obiekcje co do ich przebiegu w takiej sytuacji)
    > fakt, ze pracuje w innym miescie, a maz wyjechal na kilka miesiecy z
    > agranice bedzie dzialal na moja niekorzysc? (na poprzedniej rozprawie
    > bylismy razem z mezem) i czy w ogole dojdzie do rozprawy pod nieobecnosc
    > meza? Przeciez on ma prawo wspoldecydowac o losie dzieci?

    Jako współmałżonek możesz być pełnomocnikiem męża w każdej sprawie w
    której znajdzie się na liście uczestników lub będzie stroną. Jego obecność
    na posiedzeniach sądu nie jest więc wymagana (chyba że zajdzie potrzeba
    osobistego złożenia wyjaśnień).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)