    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa, błąd sądu i sprzedaż mieszk ania
    Date: Sat, 20 Sep 2003 10:52:37 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > A jakie mogą być "skutki uboczne" zawarcia takiej umowy?
    Oczywiście cały czas
    > mówimy o sytuacji, że na 100% nie ma innych spadkobierców, poza
    > dotychczasowymi.

    Jeśli faktycznie na 100 % nie ma innych spadkobierców to nie ma
    większego niebezpieczeństwa. Gdyby jednak okazało się że przy
    zawieraniu umowy wśród stron brakowało choć jednego spadkodawcy
    lub był ktoś kto rzeczywiście spadkobiercą nie jest to pojawiałoby się
    ryzyko że umowa będzie bezskuteczna albo nieważna co może z kolei
    narażać sprzedających na odpowiedzialność odszkodowawczą.

    > Więc faktycznie nie ma w tym żadnej pomyłki sądu, a zwykłe
    > gapiostwo rodzeństwa. Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego
    sędzia widząc
    > wyciąg hipoteczny, gdzie właścicielami mieszkania byli oboje
    rodziców nie
    > zasugerował, by od razu za jednym zamachem załatwić spadek i po
    matce i po
    > ojcu.

    Sąd to nie Duch Święty. Zajmuje się po pierwsze rozpoznaniem
    zgłoszonego wniosku. Skoro strony wnoszą tak a nie inaczej to
    dlaczego szukać na siłę dziury w całym. Tym bardziej że wniosek o
    treści złożonej tu przez rodzeństwo jest jak najbardziej dopuszczalny a
    Sąd nie wie przecież czy przypadkiem postępowanie po matce nie
    zostało już wcześniej przeprowadzone. W końcu wniosek składają
    ludzie dorośli i wypada ufać że wiedzą co robią. Gdyby Sąd miał
    dmuchać na zimne i przewidywać z góry wszystkie ewentualne
    komplikacje jakie mogą spowodować wnioskodawcy to pewnie całkiem
    sparaliżowałoby to sądownictwo :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info