  • 1. Data: 2009-05-10 07:01:08
    Temat: Sprawa Marty Stewart
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Martha_Stewart

    Czy jak nie ma dowodów to oskarża się o zastępcze winy
    np. utrudnianie śledztwa, przestępstwo podatkowe itp.?

    Czy w Polsce też prowadzi się śledztwo jak ktoś zarobi dużo na akcjach?

    WM

  • 2. Data: 2009-05-10 07:34:36
    Temat: Re: Sprawa Marty Stewart
    Od: spp <s...@o...pl>

    WM pisze:

    > Czy w Polsce też prowadzi się śledztwo jak ktoś zarobi dużo na akcjach?

    Jak istnieje podejrzenie że niezgodnie z prawem - tak.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-05-10 09:47:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    WM napisal:
    > Czy jak nie ma dowodów to oskarża się o zastępcze winy
    > np. utrudnianie śledztwa, przestępstwo podatkowe itp.?

    Eee, jest gorzej. Laduje sie w dolku zwanym 'aresztem wydobywczym'
    po czym bez wyroku siedzi sie latami. Az sie zmieknie i wyglosi
    samokrytyke i przyznanie sie do wszystkiego, a nawet wiecej.

    > Czy w Polsce też prowadzi się śledztwo jak ktoś zarobi dużo na akcjach?

    Formalnie i fikcyjnie. Nikogo jeszcze nie zlapano ani nie skazano.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-10 11:37:48
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Formalnie i fikcyjnie. Nikogo jeszcze nie zlapano ani nie skazano.

    Dotarłem do materiałów dotyczących oskarżenia:
    http://www.sec.gov/litigation/litreleases/lr18169.ht
    http://www.sec.gov/litigation/complaints/comp18169.h
    tm

    Makler zauważył, że ważni klienci wyprzedają akcje firmy ImClone
    i powiadomił pocztą elektroniczną o tym Martę, która dlatego sprzedała
    swoje akcje, i to w samą porę, bo niebawem straciły na wartości.
    Tą wiadomość z poczty elektronicznej, Marta potem przerobiła,
    zacierając jej treść i dlatego m.innymi została skazana na 5miesięcy
    więzienia i drugie 5 miesięcy aresztu domowego za utrudnianie śledztwa.

    Marta powinna zignorować informację maklera i spokojnie patrzeć jak
    jej akcje padają. Powinna też wydać maklera, który uratował jej pieniądze.

    Szwejk wśród przepisów prawa, stosujący się do nich bezkrytycznie :-)

    Czy ktoś napisze książkę, odpowiednik poczciwego wojaka Szwejka,
    którego uznano za niedorozwiniętego bo ''wierzył'' w propagandę
    domu panującego? ;-)

    Ci co doprowadzili do spadku akcji i strat klientów pozostają bezkarni.

    Pozdrawiam WM

  • 5. Data: 2009-05-10 19:02:51
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    WM pisze:
    > Ci co doprowadzili do spadku akcji i strat klientów pozostają bezkarni.

    Świetna metoda na kryzys - penalizacja spadku cen akcji. Akcje nie będa
    spadały - nie będzie kryzysu, genialne! ;)

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2009-05-10 20:37:12
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Adam Kłobukowski <a...@k...pl> napisał(a):

    > Świetna metoda na kryzys - penalizacja spadku cen akcji. Akcje nie będa
    > spadały - nie będzie kryzysu, genialne! ;)

    Miałem na mysli takich jak Madoff :
    http://tiny.pl/z8mm

    Przeprowadzał nielegalne operacje i zyski przepisał na żonę.
    Uniknie odpowiedzialności finansowej dzieki sprytnym adwokatom.

    Klienci banków za wszystko płacą, a bankowcy wypłacają sobie
    kolejne wysokie premie z pieniędzy podatników.

    Trzeba coś zrobić, aby ci co wywołali kryzys głównie ponosili koszty,
    a nie tylko szarzy klienci banków. Będą wtedy bardziej się starać i uważać.

    WM