    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sportowa umowa sponsorska w imieniu nieletniego...
    Date: Mon, 01 Jul 2019 20:53:52 +0200 (CEST)

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Nie zrozumiałeś pytania.
    >
    > Jeszcze raz - czy to, co ojciec podpisze zanim córka ukończy 18 lat,
    > jest wiążące dla dorosłej córki?
    >
    > Na przykład, że do końca życia córka będzie nosić buty adidas, albo że
    > od każdej wygranej oddaje 50% tej agencji albo cokolwiek.
    >
    > MJ

    IMHO _w praktyce_ to jest dość miękka/płynna granica między
    zobowiązaniami "do końca rozpoczętego sezonu" a zobowiązaniami
    "na kilka dziesięcioleci". Jak bym się nie podejmował zgadywania
    wyroku sądu bez znajomości "detali" konkretnej umowy i podobnych
    typowych umów/praktyk. Przy czym jak mi się wydaje linia orzecznictwa
    ("po świecie") w podobnych sprawach się zmienia.

    Zawsze można sobie przypomnieć piosenkarza któremu jak się paroletni
    kontrakt z wytwórnią nie podobał a sąd (w UK?) kontraktu nie unieważnił
    to przez tę parę lat nic nie nagrał. IMHO _Zbyt nachalne_ wymuszanie
    takich kontraktów się po prostu nie opłaca, ani się nie zarobi a oberwie
    się jako czarnemu charakterowi.

    --
    A. Filip