  • 41. Data: 2011-06-14 14:41:53
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > IMO, skoro ustawa nie stanowi inaczej, nie ma przeszkód aby granica
    > biegła zygzakiem.
    > Czyli "c" w wersji "tak jak opisano lub namalowano w KW".
    > BTW: zabudowa szeregowa, przyległe... są to aby na pewno oddzielne
    > grunty i oddzielne budynki?
    > pzdr, Gotfryd
    100% osobne ze wspólną ścianą.W gruntach granica jest prostopadła do ściany
    szeregówki

  • 42. Data: 2011-06-14 14:44:51
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Właśnie do tego zmierzałem: czy piszący ma pewność i jasność, że
    > są to odrębne nieruchomości budowlane (osobne budynki na osobnych
    > kawałkach gruntu) - bo jeśli nie, a teren jest we współwłasności,
    > zaś granica dotyczy jedynie umownego podziału na potrzeby
    > użytkowania, to problem pytającego w wersji pójścia na udry
    > jest chyba całkiem spory.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Osobne, osobne- kilka postów wyżej

  • 43. Data: 2011-06-15 09:57:11
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Cze, 15:58, Rentier <f...@g...com> wrote:
    > Witam wszystkich
    > Sąsiad uznał swój własny przebieg granicy (skorygował samowolnie o 6(!!) cm przy
    pomocy kumpla z
    > niwelatorem czy czymś takim.
    > Po tym zaraz przystąpił do wsadzania drewnianych paneli ogrodzeniowych - takie z
    Obi o wys ok. 1,80-
> [...]
    > Problem jest taki,że sa one od południa mojej działki- więc rzucają mi cień..
    > Teraz pytania:
    > 1. Jak powinna przebiegać procedura interwencji z mojej strony? wezwać do
    usunięcia--> potem iść na
    > policję? czy pisać jakieś kwity? do kogo?
    >
    > 2. Analogicznie, jak powinna wyglądać moja reakcja, gdy zechce mi zniszczyć kawałek
    murka oporowego
    > (powód- wg sąsiada stoi o 6cm za daleko w jego stronę.
    > Granica istniała w spokoju ze 40 lat, teraz się zaczęło.
    >
    > Oczywiście,że mogę wezwać geodetę, ale on raczej nie ma władzy do zmuszenia sąsiada

    Interwencja:
    1. Rozmowa
    2. Czy sasiad wytyczyl grunt przez geodete.
    3. Wezwij geodete i przeprowadz wytyczenie terenu
    4. Moze sie okazac ze sasiad ma racje
    5. Wiecej cienia lepiej dla roslin - nie wysuszaja sie
    6. 6 cm to nic i maly blad pomiarowy.
    7. 6 cm czyli ogrodzil twoja posesje i ogrodzeni ejest twoja
    wlasnoscia
    8. Dja se spokoj i ciesz sie ze kots ogrodzil bo mogles byc bez
    ogrodzenia nastepne 50 lat.

  • 44. Data: 2011-06-16 20:13:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Interwencja:
    > 1. Rozmowa
    Wyzwła mnie od debili
    > 2. Czy sasiad wytyczyl grunt przez geodete.
    Prawdopodobnie, tak mi cos wyszczekał, ale mnie nikt nie powiadamiał o wznawianiu
    granic
    > 3. Wezwij geodete i przeprowadz wytyczenie terenu
    Pewnie tak zrobię.
    > 4. Moze sie okazac ze sasiad ma racje
    100% nie.
    > 5. Wiecej cienia lepiej dla roslin - nie wysuszaja sie
    W trawie zamiast trawy rosnie mi mech
    > 6. 6 cm to nic i maly blad pomiarowy.
    pod warunkiem,ze nie stawia ci płotu na twoim tarasie
    > 7. 6 cm czyli ogrodzil twoja posesje i ogrodzeni ejest twoja
    > wlasnoscia
    leje na to
    > 8. Dja se spokoj i ciesz sie ze kots ogrodzil bo mogles byc bez
    > ogrodzenia nastepne 50 lat.
    ono mi nie jest potrzebne,

  • 45. Data: 2011-06-16 20:16:28
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > No i co z tego?
    > Czy uważasz że kilka cm w tą czy tamta strone jest warte zatargu z sąsiadem? Czy
    może o te kilka cm
    > warto uruchomic sady policje czy Bóg wie kogo?
    Jasne!
    Właśnie rozwalił mi betonowy murek stojący wg mnie na MOIM terenie, wg niego w osi
    granicy.
    I co powiesz?

  • 46. Data: 2011-06-17 04:39:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rentier napisał:
> [...]
    > nawet na mojej działce 2 takie panele.
    > Problem jest taki,że sa one od południa mojej działki- więc rzucają mi

    Przesyłam kondolencje...
    Durny sąsiad, to gorzej niż w g... wdepnąć :-(

    Rozejrzyj się za jakimś nowym lokum, bo nie wiesz co mu jeszcze do łba
    strzeli za rok, albo dwa.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 47. Data: 2011-06-17 05:59:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2011 22:16, Rentier pisze:

    > Jasne!
    > Właśnie rozwalił mi betonowy murek stojący wg mnie na MOIM terenie, wg
    > niego w osi granicy.
    > I co powiesz?

    Rób zdjęcia i wzywaj policję. Jeśli masz przewagę fizyczną - powstrzymaj
    go własnoręcznie.

  • 48. Data: 2011-08-06 21:41:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.06.2011 07:59, Andrzej Ława pisze:

    > Rób zdjęcia i wzywaj policję. Jeśli masz przewagę fizyczną - powstrzymaj
    > go własnoręcznie.

    Hehe mi tak rozwalili ogrodzenie od strony ulicy, bo stwierdzili, ze
    skoro maja sluzebnosc przejscia to na jej (sluzebnosci) poczatku nie ma
    byc bramy. I myslisz, ze policja chetnie udziela sie w takich sprawach?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 49. Data: 2011-08-09 06:05:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2011 23:41, RadekNet pisze:

    > Hehe mi tak rozwalili ogrodzenie od strony ulicy, bo stwierdzili, ze
    > skoro maja sluzebnosc przejscia to na jej (sluzebnosci) poczatku nie ma
    > byc bramy. I myslisz, ze policja chetnie udziela sie w takich sprawach?

    Policja jako neutralny świadek.

    Swoją szosą służebność to inna sprawa - tutaj nic takiego nie było.

    Jeśli uniemożliwiasz komuś korzystanie ze służebności, to on może sobie
    pomóc.

  • 50. Data: 2011-08-09 14:58:26
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.08.2011 08:05, Andrzej Ława pisze:

    > Policja jako neutralny świadek.

    Niechetny swiadek...

    > Swoją szosą służebność to inna sprawa - tutaj nic takiego nie było.

    Niszczenie cudzego mienia.

    > Jeśli uniemożliwiasz komuś korzystanie ze służebności, to on może sobie
    > pomóc.

    A widzisz... sad uwazal inaczej (my bylismy pozwani) - tak w sprawie
    zniszczenia ogrodzenia jak i samego faktu istnienia bramy. Oczywiscie
    klucz/pilot do bramy musisz udostepnic, ale to niepodlega dyskusji.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com