  • Data: 2011-08-12 13:44:27
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2011 14:04, Andrzej Ława pisze:

    > To coś zostało poważnie spartolone na etapie dzielenia gruntu.

    No to widac historia sie powtarza, bo ta pierwszaq dzialka wlasnie jest
    dzielona na dwie ... czyli 1 ma dojscie do drogi, 2 ma sluzebnosc przez
    1, 3 ma sluzebnosc przez 1 i 2.
    I nie zostal uzyty w tym celu hel ani inna bron nowej generacji ;>

    > No i zasadniczo to jest ta droga - pas o takiej szerokości musisz
    > zostawić bez dodatkowych przeszkód.

    Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla
    mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej
    strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

    > Odpowiadam, że mi za to nie zapłacił ;->

    Dokladnie :) Tylko na zart to mozna bylo brac ;)

    > Owszem, ale w ramach dbałości o te układy czasem warto dopilnować
    > procedur i formalności, włącznie z takimi drobiazgami jak wytyczenie
    > drogi do sprzedawanej działki.
    > [ciach]

    To akurat dyskusja nie na otwarta grupe.

    > No to co? Jak lokalny gospodarz dzielił działki, to na całym terenie był
    > sad. Ale jak się wytyczyło drogi ze służebnościami, to drzewa na drodze
    > poszły do likwidacji.

    Ale drzew nie ma prawa byc na sluzebnosci a brama byc moze. Czemu
    uparcie stosujesz slowo droga? Prawnie nie ma takiego pojecia w tej
    sytuacji.

    > Ale jest służebność, która nakłada pewne ograniczenia - jak pisałeś pas
    > o określonej szerokości powinieneś pozostawić wolny od przeszkód. Brama
    > czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

    Powtorze sie - brama nie jest.

    > A jakich? I właśnie chodzi, bo może tu jest ten "myk" i droga powinna
    > iść inną... drogą ;)

    Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
    sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke. "Myk" polegal na czyms innym,
    ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk