  • Data: 2007-09-24 11:52:04
    Temat: Re: Spolki i KSH po czesku
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kauzyperda wrote:
    > Czy ktos moze wie jak po czesku nazywa sie odpowiednik naszego KSH,
    > prawa handlowego i np. sp. z o.o. Nie wiem zupelnie co wpisac w google,
    > a slownika jakiegos tez nie moge znalezc

    Potwierdzam, co juz sie tutaj przewinelo:

    obchodní zákoník (to naprawde nie jest zakonnik, ktory chodzi po domach)
    - mowi o spolkach, spoldzielniach, stosunkach handlowych itp..

    sp. z o. o. = společnost s ručením omezeným, skroty: "s. r. o." lub
    "spol. s r. o."

    O prawie handlowym istnieje pare artykulow w czeskiej Wikipedii, moze
    sie przyda kategoria "Kategorie:Obchodní právo"
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Obchodn%C3%AD
    _pr%C3%A1vo

    Niezbyt doskonaly, ale chyba jedyny online slownik cs/pl jest pod
    adresem http://www.rewin.cz/WebForm1.aspx

    Ludek