  • Data: 2023-07-19 21:31:53
    Temat: Re: Spółka z o.o.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Jul 2023 22:13:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rzuć okiem na Kodeks cywilny - art. 89 i kilka kolejnych.

    Na oko - nie na temat, tzn - nie pasują, do tego o co pytam.

    > Ponieważ uowy spółki są odpatrywane jedna od drugiej, to nie liczył by
    > na zawieranie ta nieważnych warunków. Takie nieważne warunki się już
    > skoproito0wały i znane są.

    Biorąc pod uwagę, że o tę zgodę mozna poprosic juz po podpisaniu
    umowy, to nie wiem, czy notariusz moze tu oponować.

    Natomiast chyba mógłby nalegać o dopisanie warunku?

    A taka sytuacja - notariusz oponuje, ale sprzedajacy przedstawia
    pisemną zgodę pozostałych wspólników czy zarządu.
    Tylko ze ... sfałszowaną.
    Notariusz o tym oczywiscie nie wie, stosowny akt spisuje ..
    i co dalej?

    > Doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem to oszustwo.

    Jakby sie miało nazywać oszustwo, to by w ustawie zapisano "kto
    oszukuje" :-)

    No dobra, wiem Ĺźe sa okreslenia potoczne i kodeksowe :-)

    > I...?

    No i oszustwie nie ma mowy, za to ciekawi mnie bardzo, co dalej.
    Udziały zmieniły własciciela, czy nie zmieniły?

    y-spolki-jakie-rodzi-konsekwencje/
    w-spolce-z-o-o-bez-zgody-drugiego-wspolnika-lub-zarz
    adu

    > W Kodeksie cywilnym jest kilka przepisów to normujących, ale wydaje mi
    > się, że Ciebie art. 63 powinien zainteresować.

    par 1 ... jakos tak nic nie wyjasnia.

    par 2 ... zgoda powinna byc notarialnie złożona?
    To troche utrudnia sfałszowanie zgody, ale moze nie az tak bardzo :-)