    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółka z o.o.
    Date: Mon, 17 Jul 2023 21:02:44 +0200

    W dniu 17.07.2023 o 15:40, J.F pisze:

    > No w zasadzie tak by wypadało.
    > Ale u prawników chyba nic nie jest proste :-)

    Nie chce mi się szukać numerków, ale o ile to nie jest nieruchomość, to
    możesz sprzedać pod warunkiem. Zresztą często w tych umowach są jeszcze
    tzw. prawa pierwokupu. Przykładowo sprzedaję Ci moją część udziałów i
    pozostali udziałowcy mogą po tej cenie kupić je ode mnie, a jak nie, to
    Ty płacisz i masz.

    > Moge sprzedac, ale bezskutecznie ... to chyba nie sprzedałem?
    > Czyli de facto nie mogę sprzedać bez zgody ?

    Możesz, ale oni będą właścicielami, jak pozostali wyrażą zgodę.

    > A pierwszy przypadek ... nie mogę, ale sprzedałem.
    > I co wtedy ?

    Nic. Tak jakby nie było transakcji, a w sumie można dopatrzeć się oszustwa.

    --
    (~) Robert Tomasik