    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka cywilna raz jeszcze
    Date: Thu, 20 Mar 2003 15:42:13 +0100

    Jezuuuu!!! Panowie - blagam! Co Wy wypisujecie???

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > Znowu podpadne Tristanowi... ale trodno...

    A co - to Tristanowi nie nalezy tutaj podpadac? ;-))

    > Użytkownik "Tristan Alder"

    > na

    > To niejest takie proste. Wspolnicy s.c. odpowiadaja calym majatkiem za
    > zobowiazania spolki.

    Ale której? Jak mozna "wyjsc" i "wejsc" do umowy zobowiazaniowej? Spólka
    cywilna to _nie jest przedsiebiorca_. To wzajemne zobowiazanie kilku
    przedsiebiorców do wspóldzilania. Zasada jest niezmiennosc skladu osobowego
    takiej spólki - wystapienie wspólnika _zawsze_ powoduje rozwiazanie
    pierwotnej umowy.
    Czyli nalezy uznac, ze doszlo do zawiazania nwoej spólki z innym juz
    zupelnie skladem osobowym w zwiazku z czym...

    > Sam Pan napisal, ze rozliczenia pomiedzy wspolnikami to nie zmartwienie
    > wierzyciela...

    ..oczywiscie zobowiazania "starej" spólki nie ciaza na nowym wspólniku.
    Ciaza jednak dalej na tym który wczesniej je zaciagnal je w zakresie
    dzialalnosci tamtej spólki.

    > Gdy podpisywal Pan aneks do umowy spolki powinno byc policzone
    > jaki jest majatek wspolny.
    > Jest jescze jedna sprawa. czy aby na pewno jest ciaglosc prawna spolki ?

    A no wlasnie - na pewno jej nie ma!

    X.

    Oczywiscie, ze niedobrze, bo nie macie prawa zaliczac tego de facto do KUPy
    i placic. Podmiotami tej umowy sa tamci wspólnicy.

    > No wlasnie...ale to sa ZOBOWIAZANIA za ktore wspolnicy odpowiadaja
    > solidarnie.
    > natomiast potem po splaceniu jest mniejszy dochod badz strata.
    >
    > A te dzieli sie na wspolnikow zgodnie z umowa spolki.

    I tu sie zgadzam.

    Spólki cywilnej szczerze nienawidze, bo nie wiedziec czemu ludzie sie na nia
    uparli ( fakt - jest tania ) i mysla, ze to spólka jak kazda inne. Otóz nie
    jest tak

    Rada - wziac papiery i udac sie do prawnika, zeby to wyprostowal. Zawsze
    mozna costam antydatowac, tu przekazac tam tego no i wyjsc z tym na prosta.
    Na razie to jest niezly mentlik - "stara spólka" powinna teroetycznie
    wszystkie umowy porozwiazywac a nowa je popodpisywac. Warto by bylo moze
    reanimowac stara aby przekazala jakos przedsiebiorstwo nowej.