  • 1. Data: 2004-04-11 21:33:29
    Temat: Spolka cywilna / jawna
    Od: "Artur" <h...@i...pl>

    Witam,

    Mam jak mi sie wydaje proste pytania, prosze o pomoc.

    Zamierzamy z przyjacielem otworzyc firme w postaci spolki cywilnej - wiemy, ze
    koszt uruchomienia dzoalalnosci wyniesie pomiedzy 70 a 130 tys. Wspolnik daje
    15 tys. a ja całą reszte niezaleznie od tego jaka bedzie wysoka. Nie chcemy
    jednak od razu wplacac calosci srodkow na konto spolki zeby nie zamrażać
    pieniedzy tylko dopłacac je sukcesywnie w miare potrzeb.

    1) Jak skonstruowac umowe spolki by z każdą dopłatą środków nie zmieniac umowy -
    procentowego udziału wspolników i kapitału zakładowego? Jak się właściwie
    dopłaca środki do spólki - wpłaca się ze swojego konta na konto spolki i co
    dalej? - obaj wspolnicy musza wplacic kwoty proporcjonalne do udzialow? - a jak
    wplaci jeden wspolnik a drugi nie to struktura udzialow sie zmienia?

    2) Jakie opłaty ZUS i tym podobne jako załozyciele spolki cywilnej (nie mamy
    zamiaru w niej pracowac) musimy płacic? - czy obaj musimy płacic różne składki -
    czy jeśli ktoś ma tylko 1% udziału to też musi - wtedy przecież często składki
    przekroczą zyski przypadające na jego udział. A może lepiej żeby druga osoba
    była tylko cichym wspolnikiem i nie bedzie wtedy musiała płacić żadnych
    składek.

    3) Lepiej zalozyc dzialalnosc w formie spolki jawnej czy cywilnej? - jakie beda
    praktyczne roznice?

    4) jak dlugo zaklada sie spolke w Warszawie w srodmiesciu?

    Z gory ziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-04-12 06:52:43
    Temat: Re: Spolka cywilna / jawna
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" napisał w wiadomości :

> [...]
    > pieniedzy tylko dopłacac je sukcesywnie w miare potrzeb.
    >

    > 3) Lepiej zalozyc dzialalnosc w formie spolki jawnej czy cywilnej? -

    Przy wkladach 70 - 130 tys zl najlepsza jest spolka z ograniczona
    odpowiedzialnoscia. Wymogiem zalozenia takiej spolki jest kapital 50
    tys zl.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-