  • Data: 2018-05-08 22:57:24
    Temat: Re: Spólka bez wladz a pojazd jezdzi.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-05-18 o 20:44, J.F. pisze:

    > Ma obowiazek dzialac w zarzadzie, czy ma obowiazek powolac nowy zarzad ?
    > Ale to drugie to przeciez nie stary zarzad ma obowiazek.

    MA obowiązek zarządzać spółką. Przyjmując funkcję musisz sobie zdawać
    sprawę z wszystkich tego aspektów.

    > Do upadlosci powiedzmy ze nie ma podstaw, skoro opuszcza spolke w dobrej
    > kondycji (zalozmy).
    > Do likwidacji chyba tez nie.
    > Zarzad komisaryczny ... no, po paru tygodniach moglby cos takiego
    > zlozyc, skoro go nie chca zami wypisac.

    No i o to chodzi. On chce zrezygnować. Właściciel nie m ochoty nowego
    mianować. To są ustanowi i tyle.

    > Ale chyba sa jakies granice tego wiazania.
    .
    Śmierć.

    > Cos mi to za bardzo na niewolnictwo wyglada, to sie nie moze ostac w
    > sadach, najwyzej sie do Strasburga odwola :-)

    Nic. Jeżeli spółka nie ma właściwego zarządu, to należy to sądowi
    zgłosić i przekazać komisarzowi papiery, a nie wyjść ze półki i niech
    się wali.

    > Jak rozumiem - "spolka" nie chce. A prezes ... nie ma takich
    > kompetencji, a zreszta zrezygnowal, to juz nie jest prezesem :-)

    Jest nadal. Zajrzyj do dowolnego KRS-u spółki i przeanalizuj jak to jest
    skonstruowane. Poprzedni zarząd jest wykreślany z chwilą wpisania
    nowego. nawet nie da się tego technicznie inaczej zrobić.