  • Data: 2018-05-09 01:46:08
    Temat: Re: Spólka bez wladz a pojazd jezdzi.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 8 May 2018 23:15:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Po pierwsze zgodnie z art. 202§5 ksh "Do złożenia rezygnacji przez
    > członka zarządu stosuje się odpowiednio przepisy o wypowiedzeniu
    > zlecenia przez przyjmującego zlecenie." Zatem zastosowanie będą tu miały
    > przepisy art. 746 kc i kolejne. Po pierwsze przyjmujący zlecenie może je
    > wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a
    > wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, przyjmujący zlecenie jest
    > odpowiedzialny za szkodę. Po drugie w braku odmiennej umowy zlecenie nie
    > wygasa ani wskutek śmierci dającego zlecenie (to do spółek nie pasuje),
> [...]

    Tylko czy to sie nie tyczy smierci zlecajacego ?
    W sensie takim, ze np mamy zlecenie na ochrone budynku, terminowe na 2
    lata np, a tu pech chce, ze wlasciel umiera 2 miesiace przed uplywem,
    a budynku nadal dobrze byloby strzec.

    No ale dobra - prezes sklada rezygnacje, rezygnacja przyjmujemy ze
    jest skuteczna i "zlecenie" wygaslo, ale wypada nadal spolką zarzadzac
    do czasu ustanowienia nowego zarzadu. Tylko jak dlugo mozna pilnowac
    ... za darmo ?

    No i musi byc to jedyny czlonek zarzadu, bo jak jest inny, to zdolnosc
    do czynnosci prawnych jest.

    P.S. wpis w KRS wydaje sie byc rzecza wtorna
    http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sa-skutecznosc-re
    zygnacji-czlonka-zarzadu-spolki-z-o-o-nie-zalezy-od-
    wpisu-w-krs

    J.