    From: Unsophisticated <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka ZOO
    Date: Wed, 31 Jan 2007 16:11:51 +0100

    Olgierd napisał(a):
    > Powiedział(a) *Unsophisticated* na tej grupie:

    > Napisać? ;-)
    > W razie problemów finansowych spółki możesz wyrzucić ją na bruk. Ale
    > musi być czynsz - więc podatek itd.

    To jak bedzie potrzeba to sie odezwe :). Czyli, firma musi ujszac
    miesieczna oplate za lokal w tym wypadku moj lokal mieszkalny?

    Chodzilo mi, ze jesli dojdzie do likwidacji spolki, problemow spolki,
    upadlosci spolki. Spolka nie jest w ogole zwiazana z lokalnem w ktorym
    sie znajduje. Nie moze mi wpasc komornik i zabrac moje lozko lub
    stwierdzic.. "O jaki super 42" telewizor, biore na pokrycie kosztow
    egzekucji itd" :)

> [...]
    > czynności prawnej notariusz zawiadamia sąd rejestrowy, przesyłając
    > wypis aktu notarialnego.
    >
    > oraz ew. tutaj:
    >
    > Art. 173 § 1 W przypadku gdy wszystkie udziały spółki przysługują
    > jedynemu wspólnikowi albo jedynemu wspólnikowi i spółce, oświadczenie
    > woli takiego wspólnika składane spółce wymaga formy pisemnej pod
    > rygorem nieważności, chyba że ustawa stanowi inaczej.
    > § 2 W sprawach przekraczających zakres zwykłych czynności spółki
    > oświadczenie, o którym mowa w § 1, wymaga formy pisemnej z podpisem

    Nigdy nie rozumialem zapisow w ksiegach prawnych :)
    Ale ja nie jestem jedynym wspolnikiem spolki. Jest nas dwoch. Ja jestem
    jednoczesnie wspolnikiem i prezesem.

    > Rozumiem, że te czynności faktycznie miały miejsce? Bo pamiętaj, że
    > jeśli nie to 1) przewalone u fiskusa, 2) możliwość zarzutu o
    > działanie na niekorzyść spółki.
    > Konsultingu itp. świadczeń niematerialnych w takich sytuacjach fiskus
    > nie lubi.

    Moze w ten sposob. Wytworzylem jakies dobro dla spolki i odpowiedz jest
    TAK rzecz jak najbardziej miala miejsce, bo nie wzial sie produkt sam z
    powietrza, poniewaz nie zatrudniam nikogo w tej spolce, na umowne
    zlecenie tez nikogo nie zatrudnilem, wiec musial to zrobic moj wspolnik
    lub ja. Idac dalej, wiec ja z tytulu, ze nie pobieram pensji wystawiam
    fakture jako podmiot gospodarczy mojej spolce zoo w ktorej jestem
    prezesem. Jest to troche zawile, ale w 100% zgodne z prawem, czy tak?

    > Jeśli chcesz je wyprowadzać na fikcyjne usługi to kiepsko to widzę.
    > Możesz świadczyć usługi w ramach zarządzania (kontrakt menadżerski)
    > ale jeśli ta umowa ma być fikcyjna to lepiej nie.

    Chce dzialac zgodnie z prawem. Wypracowuje jak najbardziej cos
    materialnego, bo jest to produkt, ktory sprzedaje. Wykonuje rowniez
    usluge dla duzej korporacji, ktora placi pieniadze z tytulu swiadczonych
    swiadczen spolce z.o.o, bo takie ma wymogi. Ja jedynie kwartalnie
    wystawiam fakture lub nawet miesiecznie za wykonanie produktu +
    wykonanie uslug firmie XXXX.

    Pytanie co z kapitalem 50000, kiedy moge za ta kwote np. zakupic sprzet
    na swiadczenie uslug i wytworzenie produktow. Czy w ogole moge, czy musi
    byc ta kwota zamrozona na koncie spolki.

    Pozdrawiam,
    DavidL