  • 1. Data: 2007-09-22 18:43:19
    Temat: Spoldzielnia: zaswiadczenie o samodzielnosci lokalu w procesie przygotowawczym...
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    Czesc,

    Spoldzielnia wyslala mi pisemko z oswiadczeniem, ktore mam podpisac o tresci
    z grubsza nastepujacej:

    "Oswiadczam iz w lokalu, ktory zajmuje (sp-wl.) nie byly i nie sa wykonywane
    prace powodujace zmiane przeznaczenia uzytkowania lokalu, lub jakiekolwiek
    roboty budowlane bez wymaganych prawem zgod, zgloszen i zezwolen.
    Swiadomy odpowiedzialnjosci karnej za podanie nieprawdy, zgodnie z art. 233
    KK itd."

    Oswiadczenie jest potrzebne by otrzymac zaswiadczenie o samodzielnosci
    lokalu w procesie przygotowawczym Uchwaly Zarzadu wyodrebniajacej lokale
    nieruchomosci.

    Poszukalem w necie o takim zaswiadczeniu i co znalazlem?
    =====================
    Do wniosku należy dołączyć:
    1. Rysunki z posiadanej dokumentacji lub szkice (czyli uproszczone rysunki)
    przedstawiające rzuty i przekroje lokali i pomieszczeń przynależnych, z
    jednoznacznym opisem pomieszczeń, opatrzone oświadczeniem właściciela, że
    przedstawiony stan jest aktualny, a po zakończeniu budowy/przebudowy nie
    zostały wprowadzone żadne zmiany, dodatkowo należy dołączyć:
    - dla lokali w budynkach nowo wzniesionych - kopię pozwolenia na
    użytkowanie, zaświadczenia, zawiadomienia o zakończeniu budowy,
    - dla lokali przebudowanych po oddaniu do użytkowania budynku - kopię
    pozwolenia na budowę, zaświadczenia, zgłoszenia prowadzenia robót
    budowlanych,
    2. W przypadku braku ww. rysunków - inwentaryzację budowlaną odpowiedniej
    części budynku wykonaną przez osobę z uprawnieniami budowlanymi lub szkice
    (czyli uproszczone rysunki) przedstawiające rzuty i przekroje lokali i
    pomieszczeń przynależnych, z jednoznacznym opisem pomieszczeń, opatrzone
    oświadczeniem właściciela, że przedstawiony stan jest aktualny, a po
    zakończeniu budowy/przebudowy nie zostały wprowadzone żadne zmiany. Szkice
    powinny być dodatkowo opatrzone oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia
    budowlane, że dany lokal spełnia wymogi art. 2 ust 2 ustawy z dnia 24
    czerwca 1994 r. O własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r., Nr
    80, poz. 903 z późniejszymi zmianami) i może służyć swemu przeznaczeniu.
    =====================

    Poniewaz nie wiem, czy lokal w 100% jest zgodny z oryginalnymi planami i nie
    jestem jego wlascicielem od poczatku, to nie jestem w stanie w podpisac
    takiego oswiadczenia.

    Z tego, co znalazlem, wynika, iz oswiadczenie o pracach budowlanych, na
    ktore sa wymagane pozwolenia, zgloszenia i zgody, do otrzymania wspomnianego
    zaswiadczenia nie sa wymagane.

    Co radzicie?

    Jak myslicie? Czy przeszloby, gdybym im dostarczyl szkic lokalu z
    oswiadczeniem, iz stan jest aktualny oraz oswiadczeniem osoby z
    uprawnieniami, iz lokal spelnia wymogi ww. ustawy?

    A moze olac szkice i przerobic ich oswiadczenie, tj. usunac czesc o robotach
    budowlanych i tylko sprawdzic, czy lokal spelnia wymogi ww. ustawy?

    p.s. czy spoldzielnia powinna mi dac okreslony czas na odpowiedz (np. 30
    dni), czy moze sobie wyznaczyc date zlozenia oswiadczenia?
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2007-09-23 14:48:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    [cut]

> [...]
    >
    > p.s. czy spoldzielnia powinna mi dac okreslony czas na odpowiedz (np. 30
    > dni), czy moze sobie wyznaczyc date zlozenia oswiadczenia?

    Po pierwsze to i tak ty nie jesteś włascicielem lokalu, tylko spółdzielnia.
    A po drugie to spółdzielnia do zaświadczenia pewnie i tak załączy odbitkę
    kondygnacji z projektu z zaznaczeniem tego lokalu na tym rzucie i po
    kłopocie. To pewnie bardziej chodzi o zmiany położenia ścian, jakiś zabudów
    korytarzy czy loggii.

  • 3. Data: 2007-09-23 19:04:43
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

> [...]
    > kondygnacji z projektu z zaznaczeniem tego lokalu na tym rzucie i po
    > kłopocie. To pewnie bardziej chodzi o zmiany położenia ścian, jakiś

    Niby tak, bo znalazlem na necie (na stronach UM itp.), ze chodzi o szkic
    uproszczony lokalu potwierdzony przez kogos z uprawnieniami budowlanymi oraz
    poswiadczenie, ze jest zgodny z wymogami o lokalu samodzielnym (czy cos
    takiego), ale spoldzielnia wymaga tez oswiadczenia, ze nie byly wykonywane
    prace budowlane wymagajace zgody, zgloszenia i zezwolenia, a oswiadczenie ma
    byc pod odpowiedzialnoscia karna.

    A bo ja wiem, co mi tam poprzedni wlasciciele zmieniali? Wystarczy, ze
    wymienili okna i nie zglosili do spoldzielni (a okna sa wymienione),
    zmienili jakas scianke dzialowa, czy przerobili gaz bez zmian do projektow i
    juz buba. Przeciez spoldzielni trzeba zglosic nawet glupi remont!

    Mam oswiadczac cos, czego nie jestem swiadomy? Nawet nie wiem, jak wyglada
    oryginalny projekt.

    p.s. jaka jest definicja "prac budowlanych wymagajacych zgloszenia, zgody i
    zezwolenia"? Bo nie wiem, czy np. woda, kanalizacja, prad, czy gaz, to prace
    instalacyjne, czy budowlane?

    Spoldzielnia powinna wypisac o jakie prace i zmiany jej chodzi - trudno
    oczekiwac, zeby sobie kazdy zagladal do ustawy, co to znaczy "zgodny z
    wymaganiami okreslonymi w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24

  • 4. Data: 2007-09-24 19:00:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Sep 2007, olleo wrote:

> [...]
    > wymaganiami okreslonymi w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24
    > czerwca 1994 r. O własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r., Nr

    Ja w sprawie formalnej, proszę nie krzyczeć.
    Stan jest taki, że to właśnie *przepisy* określają co to znaczy
    "zgodny z wymaganiami", a nie popisy prozy w wykonaniu kogoś ze
    spółdzielni.
    Obowiązują nas (mnie mniej, bo nie jestem spółdzielcą :)) przepisy
    właśnie USTAW, a nie czyjeś opisy!
    Takie opisy mogą być pomocne, ale we własnym dobrze pojętym interesie
    ZAJRZYJ DO TYCH PRZEPISÓW.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-25 04:58:19
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    > Takie opisy mogą być pomocne, ale we własnym dobrze pojętym interesie
    > ZAJRZYJ DO TYCH PRZEPISÓW.

    Na pewno nie omieszkam.

    Poki co zajrzalem do prawa budowlanego i prawa spoldzielczego. W tym drugim
    w ogole nie ma nic o pracach i robotach budowlanych, a w tym pierwszym takie
    roboty sa zdefiniowane, jako budowanie, przerobka, demontaz, rozbiorka
    generalnie nazwijmy to budowli (czyli jak mniemam np. scian).

    Moznaby w takim razie wyciagnac wnioski, iz do robot budowlanych nie wlicza
    sie robot instalacyjnych, ale...
    Ale w definicje obiekut budowlanego wlicza sie budynek wraz z instalacjami
    oraz do niektorych robot instalacyjnych wymagane jest pozwolenie na budowe.

    To jak to jest?
    --
    Olleo