    From: "Dominika" <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia mieszkaniowa - niesłuszna opłata i sąd
    Date: Wed, 7 Jan 2009 22:24:28 +0100

    >Moze sobie iść do sądu. Uchwały uchwala się czy obala większością głosów
    >na zebraniach, a nie jednostkowo.

    Generalnie masz rację. Ale uchwała, nawet ta uchwalona 100% ilością głosów,
    musi być zgodna z ustawą. Jeśli nie jest, to ta jedna jednostka ma możliwość
    wystąpić do sądu i ją unieważnić.
    Ponawiam pytanie - czy tą jednostką może być tylko członek spółdzielni? Czy
    osoba nie będąca członkiem, ale posiadająca własnośiowe prawo do mieszkania
    również ma taki przywilej? Znalazłem w Prawie Spółdzielczym art.42 który
    mówi, że uchwały może zaskarżyć tylko członek spółdzielni. Nie-członek może
    zaskarżyć również ale tylko tą uchwałę, która wykluczyła go ze spółdzielni.
    Może jest jakiś inny przepis, który mówi, że w przypadku spółdzielni
    mieszkaniowych uchwały może zaskarżyć również nie-członek posiadający
    własnośiowe prawo do lokalu?

    Pozdrawiam
    Dominika