    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia mieszkaniowa nagina prawo?
    Date: Thu, 3 Nov 2005 10:15:15 +0100

    Dnia 3 lis o godzinie 09:26, na pl.soc.prawo, Duero napisał(a):

    > Witam
    >
    > Ojciec ma podpisaną umowę ze spółdzielnia mieszkaniową. Posiada żonę i
    ^^^^^^^
    ROTFL

    > dwóch dorosłych synów. Jest on zadłużony w spółdzielni na kwotę około 3.000 zł.

    Zapewne z tytułu nieopłacanych czynszów i mediów?

    > Otrzymał on od spółdzielni list za potwierdzeniem odbioru do wszystkich
    > czterech osób zameldowanych w tym mieszkaniu (czyli do całej rodziny).
    > Podpisał odbiór tego listu (ale tylko on jeden).

    Skoro napisałeś że otrzymał "ON" ten list więc nic dziwnego że podpisał
    jego odbiór - postąpił prawidłowo.

    > W owym liście jest przedsądowe wezwanie do spłaty długu adresowane do wszystkich
    czterech osób.

    No i tez dobrze - za opłaty odpowiadają wspólnie i solidarnie wszystkie
    pełnoletnie osoby zamieszkujące pod danym adresem.

    > Mam pytanie jak to się ma do obowiązującego prawa?

    Wszystko jest w porządku, poza drobnym szczegółem - że nie prawne było
    niepłacenie przez Was rachunków.

    > Jak można adresować list do czterech osób za potwierdzeniem odbioru?

    Na kopercie było 4 adresatów??? LOL

    > Jakim prawem spółdzielnia domaga się od dzieci dłużnika spłaty jego długu?

    Zamieszkują te dzieci z nim? Są pełnoletnie? Więc odpowiadają solidarnie za
    płatności.

    > (Umowa jest tylko z ojcem).

    To przeczytaj w końcu zapisy z tej umowy i dowiesz się o wspólnej
    odpowiedzialności.

    > Dzieci nie mają przecież w tym przypadku żadnych umów ze spółdzielnią....
    > Mógłby ktoś to skomentować?

    Należy spłacić swój dług (wasz wspólny).

    --
    Herbi
    03-11-2005 10:14:57