  • 1. Data: 2010-04-08 19:03:32
    Temat: Spis powszechny
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie w sprawie szykującego się spisu powszechnego. Nie mogę
    oczywiście odmówić odpowiedzi na pytania. Czy za odpowiedzi niezgodne z
    prawdą grozi kara? Czy kto i w jaki sposób może zgłosić podejrzenie
    nieprawdziwości odpowiedzi?

  • 2. Data: 2010-04-08 19:09:44
    Temat: Re: Spis powszechny
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 21:03:32 +0200, cranky napisał(a):

    > Mam pytanie w sprawie szykującego się spisu powszechnego. Nie mogę
    > oczywiście odmówić odpowiedzi na pytania.

    A dlaczego?!

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-04-08 19:23:31
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Kwi, 21:03, cranky <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oczywiście odmówić odpowiedzi na pytania. Czy za odpowiedzi niezgodne z
    > prawdą grozi kara? Czy kto i w jaki sposób może zgłosić podejrzenie

    Panie, a od czego ja jestem wariat?

  • 4. Data: 2010-04-08 21:22:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-08 21:03, cranky pisze:

> [...]
    > oczywiście odmówić odpowiedzi na pytania. Czy za odpowiedzi niezgodne z
    > prawdą grozi kara? Czy kto i w jaki sposób może zgłosić podejrzenie

    Spis ma być w 2011 ... może podyskutujmy o EURO 2049

    6008

  • 5. Data: 2010-04-09 05:13:03
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    cranky pisze:
> [...]
    > oczywiście odmówić odpowiedzi na pytania. Czy za odpowiedzi niezgodne z
    > prawdą grozi kara? Czy kto i w jaki sposób może zgłosić podejrzenie

    Czy moze mi ktos wytlumaczyc sens spisu powszechnego ? Przeciez
    istnieje system PESEL w ktorym to kazdy obywatel jest wpisany od urodzin
    po smierc.

  • 6. Data: 2010-04-09 05:25:19
    Od: pwz <d...@d...pl>

    W dniu 2010-04-09 07:13, Madrzejszy od radia. pisze:
    > Czy moze mi ktos wytlumaczyc sens spisu powszechnego ? Przeciez istnieje
    > system PESEL w ktorym to kazdy obywatel jest wpisany od urodzin po smierc.

    PESEL zbiera tylko niektóre dane (wiek, płeć). Podczas spisu będzie o
    niebo więcej pytań. Poza tym dzięki tego typu badaniu można stwierdzić,
    jak jest _naprawdę_, tzn. np. ile rzeczywiście osób mieszka w danej
    miejscowości, a ile jest w niej tylko zameldowanych itd.
    Więcej: http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xchg/gus
    pwz

  • 7. Data: 2010-04-09 06:14:13
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    > Czy moze mi ktos wytlumaczyc sens spisu powszechnego ? Przeciez istnieje
    > system PESEL w ktorym to kazdy obywatel jest wpisany od urodzin po smierc.

    Po to by obywatele nie zapomnieli o państwie

  • 8. Data: 2010-04-09 06:33:40
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    pwz pisze:

> [...]
    > jak jest _naprawdę_, tzn. np. ile rzeczywiście osób mieszka w danej
    > miejscowości, a ile jest w niej tylko zameldowanych itd.

    Chca policzyc ilu spierdolilo z kraju dobrobytu i rownosci spolecznej.

  • 9. Data: 2010-04-09 06:36:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Madrzejszy od radia. napisal:
    > Czy moze mi ktos wytlumaczyc sens spisu powszechnego ? Przeciez
    > istnieje system PESEL w ktorym to kazdy obywatel jest wpisany od urodzin
    > po smierc.

    Zasadniczym celem jest uzyskanie danych skorelowanych.
    Luźne informacje masz dostępne w różnych rejestrach, ale są one
    zazwyczaj niepowiązane. Spis dostarcza danych powiązanych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-09 06:51:57
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Zasadniczym celem jest uzyskanie danych skorelowanych.
    > Luźne informacje masz dostępne w różnych rejestrach, ale są one
    > zazwyczaj niepowiązane. Spis dostarcza danych powiązanych.

    Powiazanych czym ? Sznurkiem do snopowiazalek ?

    Widziales kiedykolwiek PESEL w dzialaniu, wiesz jak dziala baza danych w
    komputerze ? jak nie wiesz to chetnie udziele ci wyczerpujacych
    informacji o systemie ktory kataloguje dane obywateli polskich od ponad
    30 lat.

    Zdziwil bys sie jakie dane gromadzi o obywatelach, dlatego pytam o sens
    spisu.