    From: p...@n...spam.me
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - nietypowa sytuacja
    Date: Tue, 1 Aug 2017 22:04:32 +0000 (UTC)

    Robert Tomasik <r...@g...pl>:

    > A jakiego spadku się spodziewasz? Bo koszt usługi prawnika to moze być
    > kilak tysięcy złotych.

    Nie wiadomo. Ona obecnie sprzedaje ich wspólny dom, za ponad milion zł,
    ale ten dom, z tego co wiem, jest jej.

    > A masz żonę, albo dzieci?

    Nie mam, z bliskiej rodziny mam tylko matkę.

    Po konsultacji z prawnikiem napisałem wniosek do sądu... będzie OK? Coś
    jeszcze dodać? Jedno z dzieci jest nieletnie, ale wpisałem wszystkich
    jako uczestników postępowania.

    ----------

    WNIOSEK O STWIERDZENIE NABYCIA SPADKU

    Wnoszę:

    1. O stwierdzenie, że spadek po zmarłym w dniu (...) 2017 r. (...), ostatnio
    zamieszkałym w (...), nabyli z mocy prawa z dobrodziejstwem
    inwentarza wnioskodawca, tj. syn zmarłego, oraz uczestnicy postępowania, tj. żona,
    córka i syn zmarłego, każde po 1/4 spadku.

    2. O zobowiązanie uczestniczki postępowania (...) o złożenie oryginałów: skróconego
    odpisu aktu małżeństwa, skróconego odpisu aktu urodzenia córki, skróconego odpisu
    aktu urodzenia syna.

    3. O wydanie przez sąd postanowienia zobowiązującego komornika do sporządzenia spisu
    inwentarza.

    Uzasadnienie

    Mój ojciec, zmarły dn. (...), był czterokrotnie żonaty. Z pierwszego małżeństwa nie
    miał dzieci, z drugiego pochodzę ja, z trzeciego nie miał dzieci, z czwartego
    małżeństwa pochodzi (...) i (...).

    Załączniki:

    1. Opłata sądowa 50 zł
    2. Skrócony odpis aktu zgonu ojca
    3. Skrócony odpis mojego aktu urodzenia
    4. Kserokopia aktu małżeństwa uczestniczki postępowania
    5. Kserokopia aktu urodzenia córki (...)
    6. Trzy odpisy wniosków wraz z załącznikami