    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - jak zrobić najkorzystniej?
    Date: Fri, 1 Jan 2016 16:23:40 -0600

    Budzik wrote:
    > Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > Ok, ale chodzi o to zeby mieszaknie finalnie dostał nie jeden z braci a
    > jego syn bo to on bedzie w stanie uniknąc zapłaty podatku 19% bo przychód
    > wyda na cele mieszkaniowe.

    aa, przegapilem

    > Rozumiem, ze po odziedziczeniu mozna to zrobic dsarowizną i wtedy syn,
    > ktory odziedziczy nie bedzie miał przychodu wiec i nie bedzie musial płacic
    > podatku?

    syn oczywiscie podatku od darowizny nie zaplaci, ale to nie rozwiazuje
    problemu bo podatek przy zbyciu lokalu odziedziczonego jest od wartosci
    lokalu, wiec darowizna z automatu ostrzela podatkiem "tatusia".

    jezeli ten syn jest jedynakiem, to jego ojciec moze odrzucic spadek.
    Wowczas przypadnie on jego synowi.
    Wowczas do spadku jest powolanych dwoch braci plus syn trzeciego.
    Dalej juz standardowo dzial spadku.
    Jesli dzieci jest wiecej to nie widze jakiegos sensownego wyjscia.
    No chyba, ze te dzieci sie dogadaja i tez sie zrzekna spadku (pod
    warunkiem, ze nie maja wlasnych dzieci).
    Ale to juz jest ryzykowne, bo jak sie ktoremus odwidzi pod wplywem zony
    to bedzie rodzinna awantura.