    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 23 Oct 2015 02:15:18 -0700 (PDT)
    <mun1d6$af9$1@node1.news.atman.pl> <munv7t$dh2$1@node2.news.atman.pl>
    <muo05h$emh$1@node2.news.atman.pl> <p...@m...tk>
    <murm7j$q27$1@pippin.nask.net.pl> <p...@m...tk>
    <muumhf$b4o$2@dont-email.me> <mvfli0$fg1$2@node2.news.atman.pl>
    <mvfo7q$hvs$2@node2.news.atman.pl>
    <1foi8qllu48ft$.abr4rdgbskp8.dlg@40tude.net> <mvut0i$fjp$3@dont-email.me>
    <mvvdtc$ogn$1@node1.news.atman.pl>
    <5624bafb$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <n02e2o$d84$1@node2.news.atman.pl>
    <5624caf6$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
    <n02ieg$ikh$1@node2.news.atman.pl>
    <5624d259$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <n02k2i$ft5$1@node1.news.atman.pl>
    <562504b8$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5629f223$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 10:39:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ja tam nie wiem co prawo na to, ale to mi sie kloci z pojeciem
    > sprawiedliwosci spolecznej, o ktore sady maja dbac i jak im wygodnie
    > to dbaja.
    Jest tez druga strona- te 10tys której zmarły był winien. Może to być np. samotna,
    niepełnosprawna matka z dzieckiem której zmarły był winien 10tys alimentów. Czy np.
    ty pożyczyłeś zmarłemu 10tys i chciałbyś odzyskać.
    Z masy spadkowej(domu) nie odzyskasz bo 1/3 z 1/2 jest praktycznie niezbywalna a
    całości nieruchomości komornik sprzedać nie może bo pozostali właściciele nikomu nic
    winni nie są.
    > Wiec mam zrezygnowac ze spadku i oddac te pol miliona/3 z powodu 10
    > tys, na ktore powiedzmy mnie nie stac ? Niech bedzie 50 tys dla
    > podniesienia wagi problemu.
    > A jak pozostalych nie bedzie stac i tez zrezygnuja, to bank/wierzyciel
    > dostanie dom za pol miliona za 10 tys ?
    Jak pisałem wyżej- całego domu komornik wystawić na licytację nie może a udział
    spadkobiercy jest praktycznie niezbywalny.

    > P.S. majac 1/3 nieruchomosci przysluguje czynsz od lokatorow
    > zajmujacych calosc.
    A niekoniecznie bo to tez są współwłaściciele. Chociaż ciekawa sytuacja- czy jak mam
    udział powiedzmy 1/3 w nieruchomości w której mieszkają pozostali właściciele to mogę
    od nich czynszu się domagać?+
    Ale to już inny watek trzeba by załozyć.
    > Wiec pieniadze na raty sa.
    > Oczywiscie kochanej rodziny nie wyrzuce i moze nawet pomoge splacac,
    > ale formalnie to placic chyba powinni.
    Niby czemuy mają płacić jak są współwłaścicielami niewydzielonych części czy jak to
    się tam nazywa.
    > Ja jednak o przypadku gdy nieruchomosc jest do wziecia, a dlugi
    > wieksze niz jej wartosc - i szacowana i realna przy szybkim zbyciu.
    A to już inny przypadek