    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sp. Mieszkaniowa - oszyuści, czy pomyłka??
    Date: Fri, 4 Apr 2003 09:39:17 +0200

    > Sprzeciw.
    >
    > Moim zdaniem w tym wypadku nie masz racji. Jeśli spółdzielnia w jakiejś
    tam
    > uchwale podjęła decyzję, że będzie pobierać czynsz załóżmy 10 zł/mkw, to
    > jeśli się okaże, że mieszkanie miało nie 73 a 71 metrów, to 20 zł/miesiąc
    > powinni zwrócić. No i roszczenie o zwrot przedawnia się oczywiście po 3
    > latach, więc zwrot za 3 lata do tyłu.
    > Kontrowersyjna pozostaje sprawa odsetek. No bo oczywiście właściciel
    > mieszkania może sam sprawdzić powierzchnie mieszkania, a jak z tego wynika
> [...]
    Szanowni grupowicze może jednak nie jest tak. Czytając tylko ta grupę (chyba
    tylko na tej mogłem przeczytać tak fachowa odpowiedź) pamiętam wyraźnie iż w
    jednym poście padło iż nowa ustawa ( nie wiem jaka) zmienia sposób
    obliczania powierzchni mieszkania zmieniając stare przepisy z lat 70 gdzie z
    Polska Normą liczyło się w świetle ściany (surowej?) a obecnie jest to
    liczone z ... ( nie pamiętam zwrotu ) co skutkuje przeważnie mniejsza
    powierzchnia. Natomiast balkonu spółdzielnia nie mogła wliczyć zgodnie z
    prawem do pow. mieszkania bo o nim też była mowa. Opieram tą uwagę tylko na
    pamięci tego postu ale może to naprowadzi na właściwy trop i dodam że nie ma
    chyba czegoś takiego jak "dla celów wewnętrznych" w takim przypadku :-) .
    Może jeden telefon do właściwej osoby w spółdzielni powinien to wyjaśnić.
    Pozdrowienia Andrzej