    From: AdamS <f...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Soboty pracujące
    Date: Mon, 28 Sep 2009 08:11:42 +0200

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:10:38 +0200, Herald napisał(a):

    > A co - czas się mnoży czy jak?
    > Poniedziałek - 10h
    > Worek - 10h
    > Środa - 10h
    > Czwartek - 10h
    > Piątek - na wniosek pracownika, udzielam mu dnia wolnego za nadgodziny
    > (4x2h) wypracowane w tym tygodniu.
    > Chcesz powiedzieć że mam mu udzielić dnia wolnego i do tego wypłacić
    > dodatek za prace w nadgodzinach??

    Nie, chciałem zapytać czy te 8 nadgodzin obniża limit 150 godzin na rok
    bezwzględnie czy też po ich odebraniu dalej mamy 150

    > Może powiesz że wystąpiło "przekroczenie"?
    > Jakie? Dobowy wymiar czasu pracy? Tygodniowy? Miesięczny?

    chodziło mi o roczne przekroczenie 150 godzin?

    > Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku ze szczególnymi
    > potrzebami pracodawcy nie może przekroczyć dla poszczególnego pracownika
    > 150 godzin w roku kalendarzowym.

    ^ pytanie jak na wstępie

    > W zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych pracodawca może
    > udzielić pracownikowi czasu wolnego.
    > W zależności od tego, kto wystąpi z inicjatywą zastąpienia dodatku
    > pieniężnego czasem wolnym, wyróżniamy:
    > Czas wolny = liczba przepracowanych godzin nadliczbowych, gdy z wnioskiem
    > wystąpi pracownik
    > Czas wolny = liczba przepracowanych godzin nadliczbowych + 50% tych godzin,
    > gdy czas wolny udziela pracodawca, bez wniosku pracownika. Udzielenie czasu

    I tu pojawia się coś takiego ze strony pracodawcy - w tym miesiący macie
    odebrac nadgodziny bo wam nie zapłace za nie - czy mozna to traktować
    jako wniosek pracodawcy i odbierać w proporcji 1:1,5 czy jest to
    zmuszenie do złożenia wniosku przez pracownika by odebrac 1:1

    > Pracownikowi, który wykonywał pracę w dniu wolnym od pracy (np. w sobotę)
    > wynikającym z rozkładu czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu
    > pracy, przysługuje w zamian inny dzień wolny od pracy udzielony
    > pracownikowi do końca okresu rozliczeniowego, w terminie z nim uzgodnionym.

    Czy to oznacza, że bez względu na to kto wystąpił z wnioskiem o
    ndagodziny za pracę w sobotę i bez względu na ilość godzin pracy w
    sobotę należy się cały 8 godzinny dzień wolny?