    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Soboty pracujące
    Date: Thu, 24 Sep 2009 12:54:17 +0200

    W wiadomości news:9u8bdh6kt4wd$.8lieh77vy79t.dlg@40tude.net AdamS
    <f...@f...pl> pisze:

    > Miałem na mysli godziny pracy większości sklepów. Do tego można jeszcze
    > doliczyć ze 2-3 niedziele handlowe w roku. Przy umowie z 40 godz.
    > tygodniem pracy przy minimalnej obsadzie nie da się nie przekroczyc 150
    > nadliczbówek w ciągu roku. Czyli jest to standard choć w negatywnym
    > znaczeniu :)
    Rozumiem, ale to oznacza obsadę nie minimalną tylko niewystarczającą.
    Kalkulacja jest prosta: liczba godzin otwarcia sklepu w roku, liczba godzin
    które maksymalnie można przydzielić pracownikowi i wiadomo ilu pracowników
    minimum potrzeba. Trzeba jeszcze wziąć poprawkę na urlopy, chorobę itp. bo
    maksymalnie "obłożony" godzinami pracy pracownik nie będzie mógł wykonywać
    pracy na zastępstwo.

    > Czy dobrze zrozumiałem art. 133 §4? - pomimo pracy w niedziele i
    > naleznych i odebranych nadgodzin jako wolne należy się dodatkowo (czy
    > tylko MOŻE się należeć) w innym czasie odpoczynek tak jakby była
    > niedziela gdyż pracownik w tygodniu z pracującą niedzielą nie miał 35
    > godzin nieprzerwanego odpoczynku?
    Ja to rozumiem inaczej.
    Mniej niż 35h nie może mieć, bo jest to naruszenie art. 133 §1 (z wyjątkiem
    określonym w art. 132 §2 oraz art. 133 §2, ale i wówczas nie mniej nioż
    24h).
    Natomiast w art. 133 §4 chodzi o to, że pracując w niedzielę odpowczynek
    może pracownikowi przysługiwać w inny dzień, nie musi być też w niedzielę.

    --
    Jotte