    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmiertelny wypadk w czasie przerwy w pracy poza zakładem.
    Date: Tue, 3 Aug 2004 16:02:22 +0200

    > Dzwonił do mnie wczoraj kolega przez słuchawkę dało się "słyszeć" że
    > jest blady jak ściana. Jest dyrektorem technicznym tej firmy. W
    > czasie przerwy "sniadaniowej" jeden z kolegów pochwalił się swoim
    > nowym autem i co najgorsze dał przejechać się swojemu koledze który
    > opuścił teren firmy jadąc samochodem na drogę publiczną i
    > nieszczęśliwie wyjechał wprost pod nadjeżdżający samochód - zginał na
    > miejscu. Wszyscy świadkowie jak i kierownictwo zostało już
    > przesłuchane. Moje pytanie czy mojemu koledze grożą z tego tytułu
    > jakieś nieprzyjemności??

    Uważam, że raczej nie, ponieważ pracownik, który zginął opuścił samowolnie
    miejsce pracy. Sądzę, że takie będzie orzeczenie sądu
    Chyba, że to opuszczenie było za zgodą lub na polecenie tego dyrektora w co
    wątpię. Co najwyjżej może go czekać kara w formie nagany pisemnej czy coś w
    tym stylu za niedopilnowanie pracowników, o ile dyrektor był bezpośrednim
    przełożonym.
    W najgorszym położeniu jest jednak właściciel samochodu, który udostępnił
    pojazd osobie, która nie posiadała stosownych uprawnień tj. Prawa Jazdy.
    Nie jestem prawnikiem i oczywiście jest to tylko moje zdanie, choć znam
    podobną historię i jej konsekwencje.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl